JARKOVSKÁ, Lucie, Martina KAMPICHLER a Katarína SLEZÁKOVÁ. Diverzifikace předškolního vzdělávání v ČR. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 89 s. ISBN 978-80-210-9624-0. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Diverzifikace předškolního vzdělávání v ČR
Název česky Diverzifikace předškolního vzdělávání v ČR
Název anglicky Diversification of Preschool Education in the Czech Republic
Autoři JARKOVSKÁ, Lucie, Martina KAMPICHLER a Katarína SLEZÁKOVÁ.
Vydání 1. vyd. Brno, 89 s. 2020.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-9624-0
Klíčová slova česky předškolní vzdělávání; výchova; rodičovské styly; třída, etnicita; diverzifikace vzdělávání; Česká republika
Klíčová slova anglicky preschool education and care; parenting styles; class; ethnicity; diversification of education; Czech Republic
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 21. 9. 2020 14:32.
Anotace
Kniha shrnuje výsledky projektu „Diverzifikace předškolního vzdělávání v České republice: Inkluze, exkluze a sociální nerovnosti“. Výzkum založený na skupinových i individuálních rozhovorech, mapování kontextu předškolního vzdělávání a přímém pozorování v mateřských školách zkoumá souvislosti sociálních nerovností s diverzifikující se nabídkou předškolního vzdělávání, a to především ve spojitosti s rodičovskými volbami a strategiemi týkajícími se výběru institucí předškolního vzdělávání. Soustředí se na mikroprocesy (re)konstrukce sociálních rozdílů, které jsou zakotveny jak v étosu konkrétních zařízení, tak i v tom, jak své děti vnímají rodiče a jaké jsou jejich představy o povaze dětství a dětských potřeb v předškolním věku.
Anotace anglicky
The book summarizes the results of the project “Diversification of Preschool Education in the Czech Republic: Inclusion, Exclusion and Social Inequalities. The research is based on group and individual interviews, mapping the context of preschool education and direct observations in preschools. It explores the links between social inequalities and the diversifying supply of preschool education, especially in connection to parental choices and strategies related to preschool selection. The book focuses on microprocesses of (re)constructing social differences that are grounded in the ethos of the facility, as well as in parents’ perceptions of their children’s temperaments and their understanding of childhood and children’s needs in preschool age.
Návaznosti
GA16-18940S, projekt VaVNázev: Diverzifikace předškolního vzdělávání v České republice: Inkluze, exkluze a sociální nerovnosti (Akronym: Beskibe)
Investor: Grantová agentura ČR, Diverzifikace předškolního vzdělávání v České republice: Inkluze, exkluze a sociální nerovnosti
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 12:06