Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1680103, author = {Vengřinová, Tereza and Rozvadská, Katarína and Záleská, Klára and Hloušková, Lenka and Vydra, Václav and Dvořáková, Miroslava and Novotný, Petr}, booktitle = {12. ročník mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2020}, keywords = {life pathways; failure; upper secondary school; school-leaving examination}, language = {cze}, isbn = {978-80-7509-725-5}, title = {Životní dráhy neúspěšných maturantů a maturantek : Neúspěšní maturanti a střední odborné vzdělávání}, url = {https://www.icolleconference.cz/files/sbornik-abstraktu-icolle-2020.pdf}, year = {2020} }
TY - CONF ID - 1680103 AU - Vengřinová, Tereza - Rozvadská, Katarína - Záleská, Klára - Hloušková, Lenka - Vydra, Václav - Dvořáková, Miroslava - Novotný, Petr PY - 2020 TI - Životní dráhy neúspěšných maturantů a maturantek : Neúspěšní maturanti a střední odborné vzdělávání SN - 9788075097255 KW - life pathways KW - failure KW - upper secondary school KW - school-leaving examination UR - https://www.icolleconference.cz/files/sbornik-abstraktu-icolle-2020.pdf N2 - Cílem příspěvku je jednak integrovat dosavadní poznatky v oblasti neúspěchu u maturitní zkoušky a prezentovat tak mimo jiné část zabývající se specificky odborného vzdělávání. Zároveň si klade za cíl přednést prvotní zjištění subjektivně vnímaných faktorů neúspěchu a dalších životních drah neúspěšných prvomaturantů z roku 2018, kteří byli žáky škol s odborným vzděláváním. Příspěvek prezentuje dílčí výsledky předvýzkumné fáze longitudinálního výzkumu v rámci projektu Životní dráhy neúspěšných maturantů a maturantek. Tato první část výzkumného projektu zjišťuje subjektivní percepce neúspěchu u maturitní zkoušky ve zkušební období 2018, čímž je umožněno rovněž retrospektivní mapování vývoje životní a vzdělávací dráhy dva roky po prvním neúspěchu u maturitní zkoušky. Využitým výzkumným nástrojem jsou individuální rozhovory. Příspěvek přináší vhled do života neúspěšných maturantů a maturantek a zároveň prezentuje první zjištění o vnímání vlastního neúspěchu u maturitní zkoušky. Stejně jako co mladé lidi ovlivňuje a jaké motivy a bariéry je vedou či jim brání v opětovném (úspěšném) složení maturitní zkoušky. ER -
VENGŘINOVÁ, Tereza, Katarína ROZVADSKÁ, Klára ZÁLESKÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ, Václav VYDRA, Miroslava DVOŘÁKOVÁ and Petr NOVOTNÝ. Životní dráhy neúspěšných maturantů a maturantek : Neúspěšní maturanti a střední odborné vzdělávání (Life Pathways of Students who Fail to Pass the Upper Secondary School Leaving Examination: Students who Fail and Vocational Education). In \textit{12. ročník mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2020}. 2020. ISBN~978-80-7509-725-5.
|