DOLEŽALOVÁ, Lenka, Ilona FIALOVÁ, Hana OŠLEJŠKOVÁ, Evžen ŘEHULKA, Ivo ŠLAPÁK a Marie VÍTKOVÁ. Inkluze žáků se zdravotním postižením z pohledu lékaře, psychologa a pedagoga. Osvětové aktivity na podporu inkluzivního vzdělávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 144 s. ISBN 978-80-210-9596-0. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inkluze žáků se zdravotním postižením z pohledu lékaře, psychologa a pedagoga. Osvětové aktivity na podporu inkluzivního vzdělávání
Název česky Inkluze žáků se zdravotním postižením z pohledu lékaře, psychologa a pedagoga. Osvětové aktivity na podporu inkluzivního vzdělávání
Název anglicky Inclusion of Pupils with Health Disabilities from the Perspective of a Doctor, Psychologist and Teacher
Autoři DOLEŽALOVÁ, Lenka, Ilona FIALOVÁ, Hana OŠLEJŠKOVÁ, Evžen ŘEHULKA, Ivo ŠLAPÁK a Marie VÍTKOVÁ.
Vydání 1. vyd. Brno, 144 s. 2020.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-9596-0
Klíčová slova česky inkluze, základní škola, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, lékař, psycholog, pedagog, osvětová činnost
Klíčová slova anglicky inclusion, primary school, pupil with special needs, doctor, psychologist, teacher, education of the public
Štítky Munipress
Změnil Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 8. 10. 2020 10:53.
Anotace
Předložená metodická příručka nabízí řadu otázek, s nimiž se naše současné školství setkává a snaží se ukázat, jakým způsobem se řeší. Jejím cílem je seznámit odbornou veřejnost i rodiče dětí se speciálními vzdělávacími potřebami s problematikou inkluze a inkluzivního vzdělávání ve škole hlavního vzdělávacího proudu, a to z pohledu lékaře, psychologa a pedagoga. Upozornit na nelehkou práci učitelů v inkluzívní škole, na které se začínají klást nové a vyšší nároky na vzdělání a vědomosti. Práce dnešního učitele není vymezena jen dovednostmi vyučování a výchovy, ale očekává se, že současný pedagog dokáže brát v úvahu podmínky, omezení a návaznosti na nové informace, které jeho činnost dostávají na novou úroveň.
Anotace anglicky
The methodological book offers a set of questions and the solutions which depict our current school system. The aim is to provide information about inclusion and inclusive education in mainstream setting in the perspective of a doctor, a psychologist and a teacher. It is targeted on the professionals and the parents of children with special needs. The following aim is to emphasize a demanding role of teachers at inclusive school who are influenced by new and challenging claims concerning the education and knowledge. The teacher’s work is not only depicted by teaching skills but also by the terms, restrictions and the new information which subsequently influence the teacher’s competences.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 00:50