DOLEŽALOVÁ, Lenka, Ilona FIALOVÁ, Hana OŠLEJŠKOVÁ, Evžen ŘEHULKA, Ivo ŠLAPÁK and Marie VÍTKOVÁ. Inkluze žáků se zdravotním postižením z pohledu lékaře, psychologa a pedagoga. Osvětové aktivity na podporu inkluzivního vzdělávání (Inclusion of Pupils with Health Disabilities from the Perspective of a Doctor, Psychologist and Teacher). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 144 pp. ISBN 978-80-210-9596-0. 2020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inkluze žáků se zdravotním postižením z pohledu lékaře, psychologa a pedagoga. Osvětové aktivity na podporu inkluzivního vzdělávání
Name in Czech Inkluze žáků se zdravotním postižením z pohledu lékaře, psychologa a pedagoga. Osvětové aktivity na podporu inkluzivního vzdělávání
Name (in English) Inclusion of Pupils with Health Disabilities from the Perspective of a Doctor, Psychologist and Teacher
Authors DOLEŽALOVÁ, Lenka, Ilona FIALOVÁ, Hana OŠLEJŠKOVÁ, Evžen ŘEHULKA, Ivo ŠLAPÁK and Marie VÍTKOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, 144 pp. 2020.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-9596-0
Keywords (in Czech) inkluze, základní škola, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, lékař, psycholog, pedagog, osvětová činnost
Keywords in English inclusion, primary school, pupil with special needs, doctor, psychologist, teacher, education of the public
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 8/10/2020 10:53.
Abstract
Předložená metodická příručka nabízí řadu otázek, s nimiž se naše současné školství setkává a snaží se ukázat, jakým způsobem se řeší. Jejím cílem je seznámit odbornou veřejnost i rodiče dětí se speciálními vzdělávacími potřebami s problematikou inkluze a inkluzivního vzdělávání ve škole hlavního vzdělávacího proudu, a to z pohledu lékaře, psychologa a pedagoga. Upozornit na nelehkou práci učitelů v inkluzívní škole, na které se začínají klást nové a vyšší nároky na vzdělání a vědomosti. Práce dnešního učitele není vymezena jen dovednostmi vyučování a výchovy, ale očekává se, že současný pedagog dokáže brát v úvahu podmínky, omezení a návaznosti na nové informace, které jeho činnost dostávají na novou úroveň.
Abstract (in English)
The methodological book offers a set of questions and the solutions which depict our current school system. The aim is to provide information about inclusion and inclusive education in mainstream setting in the perspective of a doctor, a psychologist and a teacher. It is targeted on the professionals and the parents of children with special needs. The following aim is to emphasize a demanding role of teachers at inclusive school who are influenced by new and challenging claims concerning the education and knowledge. The teacher’s work is not only depicted by teaching skills but also by the terms, restrictions and the new information which subsequently influence the teacher’s competences.
PrintDisplayed: 19/4/2024 23:17