Detailed Information on Publication Record
2020
Inkluze žáků se zdravotním postižením z pohledu lékaře, psychologa a pedagoga. Osvětové aktivity na podporu inkluzivního vzdělávání
DOLEŽALOVÁ, Lenka, Ilona FIALOVÁ, Hana OŠLEJŠKOVÁ, Evžen ŘEHULKA, Ivo ŠLAPÁK et. al.Basic information
Original name
Inkluze žáků se zdravotním postižením z pohledu lékaře, psychologa a pedagoga. Osvětové aktivity na podporu inkluzivního vzdělávání
Name in Czech
Inkluze žáků se zdravotním postižením z pohledu lékaře, psychologa a pedagoga. Osvětové aktivity na podporu inkluzivního vzdělávání
Name (in English)
Inclusion of Pupils with Health Disabilities from the Perspective of a Doctor, Psychologist and Teacher
Authors
Edition
1. vyd. Brno, 144 pp. 2020
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-9596-0
Keywords (in Czech)
inkluze, základní škola, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, lékař, psycholog, pedagog, osvětová činnost
Keywords in English
inclusion, primary school, pupil with special needs, doctor, psychologist, teacher, education of the public
Tags
Změněno: 8/10/2020 10:53, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Předložená metodická příručka nabízí řadu otázek, s nimiž se naše současné školství setkává a snaží se ukázat, jakým způsobem se řeší. Jejím cílem je seznámit odbornou veřejnost i rodiče dětí se speciálními vzdělávacími potřebami s problematikou inkluze a inkluzivního vzdělávání ve škole hlavního vzdělávacího proudu, a to z pohledu lékaře, psychologa a pedagoga. Upozornit na nelehkou práci učitelů v inkluzívní škole, na které se začínají klást nové a vyšší nároky na vzdělání a vědomosti. Práce dnešního učitele není vymezena jen dovednostmi vyučování a výchovy, ale očekává se, že současný pedagog dokáže brát v úvahu podmínky, omezení a návaznosti na nové informace, které jeho činnost dostávají na novou úroveň.
In English
The methodological book offers a set of questions and the solutions which depict our current school system. The aim is to provide information about inclusion and inclusive education in mainstream setting in the perspective of a doctor, a psychologist and a teacher. It is targeted on the professionals and the parents of children with special needs. The following aim is to emphasize a demanding role of teachers at inclusive school who are influenced by new and challenging claims concerning the education and knowledge. The teacher’s work is not only depicted by teaching skills but also by the terms, restrictions and the new information which subsequently influence the teacher’s competences.