Detailed Information on Publication Record
2020
Efektivní vyučování v heterogenní třídě se zřetelem na metody a učební strategie
BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁBasic information
Original name
Efektivní vyučování v heterogenní třídě se zřetelem na metody a učební strategie
Name in Czech
Efektivní vyučování v heterogenní třídě se zřetelem na metody a učební strategie
Name (in English)
Effective Teaching in Heterogeneous Classroom with a Focus on Methods and Teaching Strategie
Authors
Edition
1. vyd. Brno, 122 pp. 2020
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Keywords (in Czech)
žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, základní škola, efektivní vyučování, heterogenní třída, společné vyučování, metody, učební strategie
Keywords in English
pupils with special needs, primary school, efficient teaching, heterogeneous classroom, common education, methods, teaching strategies
Tags
Změněno: 8/10/2020 11:20, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Cílem metodické příručky je charakterizovat inkluzivní školu s uvedením specifik přístupů v základním vzdělávání. Pozornost je zaměřena na podpůrné plánování při společném vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami s intaktními spolužáky, na vytváření individuální podpory a podpůrného učebního prostředí. Analyzovaná je týmová práce učitele, speciálního pedagoga a asistenta pedagoga. Pozornost je věnována rozvíjení kompetencí k učení, učebním strategiím a učebním dovednostem.
In English
The aim of the book is to define the inclusive school together with the specific approaches in primary education. It is focused on the supported planning during common education of pupils with special needs and the intact, on managing the individual support and enhancing learning environment. The book provides an analysis of the team work of a teacher, special needs teacher and a support teacher. It depicts the development of the learning competences, the teaching strategies and learning skills.