B 2020

Efektivní vyučování v heterogenní třídě se zřetelem na metody a učební strategie

BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ

Basic information

Original name

Efektivní vyučování v heterogenní třídě se zřetelem na metody a učební strategie

Name in Czech

Efektivní vyučování v heterogenní třídě se zřetelem na metody a učební strategie

Name (in English)

Effective Teaching in Heterogeneous Classroom with a Focus on Methods and Teaching Strategie

Edition

1. vyd. Brno, 122 pp. 2020

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Keywords (in Czech)

žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, základní škola, efektivní vyučování, heterogenní třída, společné vyučování, metody, učební strategie

Keywords in English

pupils with special needs, primary school, efficient teaching, heterogeneous classroom, common education, methods, teaching strategies

Tags

Změněno: 8/10/2020 11:20, Mgr. Radka Vyskočilová

Abstract

V originále

Cílem metodické příručky je charakterizovat inkluzivní školu s uvedením specifik přístupů v základním vzdělávání. Pozornost je zaměřena na podpůrné plánování při společném vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami s intaktními spolužáky, na vytváření individuální podpory a podpůrného učebního prostředí. Analyzovaná je týmová práce učitele, speciálního pedagoga a asistenta pedagoga. Pozornost je věnována rozvíjení kompetencí k učení, učebním strategiím a učebním dovednostem.

In English

The aim of the book is to define the inclusive school together with the specific approaches in primary education. It is focused on the supported planning during common education of pupils with special needs and the intact, on managing the individual support and enhancing learning environment. The book provides an analysis of the team work of a teacher, special needs teacher and a support teacher. It depicts the development of the learning competences, the teaching strategies and learning skills.