BUZKOVÁ, Romana. Komunikační strategie Evropského výboru regionů (Communication Strategy of the European Committee of the Regions). Online. In Michal Janovec, Jakub Pohl, Marika Zahradníčková, Jan Malý, Josef Šíp, Jan Ferfecký (eds.). Cofola 2020: Sborník příspěvků mladých právníků, doktorandů a právních vědců. Brno: Masarykova univerzita, 2020, p. 216-228. ISBN 978-80-210-9670-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komunikační strategie Evropského výboru regionů
Name (in English) Communication Strategy of the European Committee of the Regions
Authors BUZKOVÁ, Romana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Cofola 2020: Sborník příspěvků mladých právníků, doktorandů a právních vědců, p. 216-228, 13 pp. 2020.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50501 Law
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Open access sborníku
RIV identification code RIV/00216224:14220/20:00116605
Organization unit Faculty of Law
ISBN 978-80-210-9670-7
Keywords (in Czech) Evropský výbor regionů; komunikace; marketingová strategie; propagace
Keywords in English European Committee of the Regions; communication; marketing strategy; promotion
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Changed: 26/3/2021 14:29.
Abstract
Příspěvek se zabývá komunikační strategií Evropského výboru regionů, poradního orgánu Evropské unie, který sdružuje zástupce místních a regionálních orgánů ze všech členských států EU. Činnost Výboru se neomezuje pouze na vypracovávání stanovisek, její nezbytnou součástí jsou i komunikační aktivity a organizace akcí v rámci vlastní propagace. Příspěvek si proto klade za cíl zanalyzovat tyto aktivity a pokusit se odpovědět na otázku týkající se vlivu Výboru prostřednictvím komunikace. Cílovou skupinou komunikačních aktivit Výboru jsou zejména místní a regionální orgány, ostatní instituce EU, ale také občané.
Abstract (in English)
This contribution deals with the communication strategy of the European Committee of the Regions, a consultative body of the European Union, which brings together representatives of local and regional authorities from all EU Member States. The CoR’s work is not limited to the production of opinions; its communication activities and organisation of events in the context of self-promotion are essential. Therefore, the paper aims to analyse these activities and try to answer the question regarding CoR’s impact through communication. The target group of CoR’s communication activities are mainly local and regional authorities, other EU institutions, but also citizens.
Links
MUNI/A/1392/2019, interní kód MUName: Fiskální odpovědnost státu
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 24/8/2024 06:40