b 2019

Komunikační a simulační techniky surdopedické

DOLEŽALOVÁ, Lenka and Radka HORÁKOVÁ

Basic information

Original name

Komunikační a simulační techniky surdopedické

Name in Czech

Komunikační a simulační techniky surdopedické

Name (in English)

Communication and simulation techniques in deaf education.

Authors

DOLEŽALOVÁ, Lenka and Radka HORÁKOVÁ

Edition

1., elektronické. Brno, 68 pp. 2019

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Type of outcome

Učebnice

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

ISBN

978-80-210-9678-3

Keywords (in Czech)

nedoslýchavost, hluchota, sluchadla, kochleární implantáty, bezdrátová technologie, orální metody, český znakový jazyk, čtení s porozuměním

Tags

Změněno: 9/10/2020 11:09, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Abstract

V originále

V textu jsou vymezeny základní pojmy týkající se kompenzace sluchových vad. Představeny jsou aktuální možnosti sluchové protetiky a jejich využití v běžném životě jedince a v procesu vzdělávání, včetně bezdrátové technologie. Dále je zde věnován prostor vymezení komunikačních systémů – vizuálně-motorických a auditivně-orálních. Volba příslušného systému komunikace se odvíjí od individuálních potřeb konkrétního jedince. Snahou autorek textu je poukázat na důležitost rozvoje funkční komunikace a vybudování funkční gramotnosti u jedince s postižením sluchu. Předložený materiál by měl primárně sloužit jako studijní opora, která by měla navazovat na výklad realizovaný ve výuce.

In Czech

V textu jsou vymezeny základní pojmy týkající se kompenzace sluchových vad. Představeny jsou aktuální možnosti sluchové protetiky a jejich využití v běžném životě jedince a v procesu vzdělávání, včetně bezdrátové technologie. Dále je zde věnován prostor vymezení komunikačních systémů – vizuálně-motorických a auditivně-orálních. Volba příslušného systému komunikace se odvíjí od individuálních potřeb konkrétního jedince. Snahou autorek textu je poukázat na důležitost rozvoje funkční komunikace a vybudování funkční gramotnosti u jedince s postižením sluchu. Předložený materiál by měl primárně sloužit jako studijní opora, která by měla navazovat na výklad realizovaný ve výuce.