Detailed Information on Publication Record
2020
Způsob propagace zavádění nových daní na příkladu digitální daně
KŘÍŽOVÁ, TerezaBasic information
Original name
Způsob propagace zavádění nových daní na příkladu digitální daně
Name in Czech
Způsob propagace zavádění nových daní na příkladu digitální daně
Name (in English)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Authors
KŘÍŽOVÁ, Tereza (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, COFOLA 2020: Sborník příspěvků mladých právníků, doktorandů a právních vědců, p. 266-281, 16 pp. 2020
Publisher
Masarykova univerzita, Právnická fakulta
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50501 Law
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14220/20:00120747
Organization unit
Faculty of Law
ISBN
978-80-210-9670-7
Keywords (in Czech)
Marketing; Propagace; Digitální daň; Komunikace; Nové daně
Keywords in English
Marketing; Promotion; Digital Tax; Communication; New Taxes
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 31/3/2022 09:40, Mgr. Petra Georgala
V originále
Příspěvek se zabývá zaváděním nových daní, respektive digitální daně. Marketing se v dnešní době spojuje především s podnikatelskou sférou, ale tento příspěvek si klade za cíl upozornit na marketing státních institucí a zástupců státu při prosazování nového druhu zdanění. To jak jsou nové daňové povinnosti komunikovány veřejnosti, má totiž vliv na popularitu politických činitelů, kteří je propagují. Příspěvek představí koncept digitální daně v České republice a ve světě a zaměří se především na jeho ekonomické a právní aspekty. Následně bude představen marketing vlády a finanční správy v této oblasti s důrazem na diskurs české i světové odborné veřejnosti v této věci
In English
The paper deals with the introduction of new taxes and digital taxes. Nowadays, marketing is mainly associated with business sphere, but this paper aims to draw attention to the marketing of state institutions and government representatives in promoting a new type of taxation. The way in which the new tax obligations are communicated to the public affects the popularity of the political actors who promote them. The paper introduces the concept of digital tax in the Czech Republic and in the world and focuses mainly on its economic and legal aspects. Subsequently, the marketing of the government and financial administration in this area will be presented with emphasis on the discourse of the Czech and world professional public in this matter.
Links
MUNI/B/1433/2019, interní kód MU |
|