D 2020

Způsob propagace zavádění nových daní na příkladu digitální daně

KŘÍŽOVÁ, Tereza

Basic information

Original name

Způsob propagace zavádění nových daní na příkladu digitální daně

Name in Czech

Způsob propagace zavádění nových daní na příkladu digitální daně

Name (in English)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Authors

KŘÍŽOVÁ, Tereza (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, COFOLA 2020: Sborník příspěvků mladých právníků, doktorandů a právních vědců, p. 266-281, 16 pp. 2020

Publisher

Masarykova univerzita, Právnická fakulta

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50501 Law

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14220/20:00120747

Organization unit

Faculty of Law

ISBN

978-80-210-9670-7

Keywords (in Czech)

Marketing; Propagace; Digitální daň; Komunikace; Nové daně

Keywords in English

Marketing; Promotion; Digital Tax; Communication; New Taxes

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 31/3/2022 09:40, Mgr. Petra Georgala

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá zaváděním nových daní, respektive digitální daně. Marketing se v dnešní době spojuje především s podnikatelskou sférou, ale tento příspěvek si klade za cíl upozornit na marketing státních institucí a zástupců státu při prosazování nového druhu zdanění. To jak jsou nové daňové povinnosti komunikovány veřejnosti, má totiž vliv na popularitu politických činitelů, kteří je propagují. Příspěvek představí koncept digitální daně v České republice a ve světě a zaměří se především na jeho ekonomické a právní aspekty. Následně bude představen marketing vlády a finanční správy v této oblasti s důrazem na diskurs české i světové odborné veřejnosti v této věci

In English

The paper deals with the introduction of new taxes and digital taxes. Nowadays, marketing is mainly associated with business sphere, but this paper aims to draw attention to the marketing of state institutions and government representatives in promoting a new type of taxation. The way in which the new tax obligations are communicated to the public affects the popularity of the political actors who promote them. The paper introduces the concept of digital tax in the Czech Republic and in the world and focuses mainly on its economic and legal aspects. Subsequently, the marketing of the government and financial administration in this area will be presented with emphasis on the discourse of the Czech and world professional public in this matter.

Links

MUNI/B/1433/2019, interní kód MU
Name: COFOLA 2020 (Acronym: COFOLA 2020)
Investor: Masaryk University, Category B