VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ, Lucie ŠKARKOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Petr KVĚTON a Stanislav JEŽEK. Řízení třídy: studenti učitelství a jejich provázející učitelé. 1. vyd. Brno: Munipress. 278 s. Pedagogický výzkum, sv. 1. ISBN 978-80-210-9651-6. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-9652-2020. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Řízení třídy: studenti učitelství a jejich provázející učitelé
Název anglicky Classroom Management: Student Teachers and Mentor Teachers
Autoři VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí), Kateřina LOJDOVÁ (203 Česká republika, domácí), Josef LUKAS (203 Česká republika, domácí), Jan MAREŠ (203 Česká republika, domácí), Lucie ŠKARKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Tomáš KOHOUTEK (203 Česká republika, domácí), Petr KVĚTON (203 Česká republika, domácí) a Stanislav JEŽEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, 278 s. Pedagogický výzkum, sv. 1, 2020.
Nakladatel Munipress
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/20:00114352
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-9651-6
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9652-2020
Klíčová slova česky Řízení třídy; management chování; management výuky; potřeba kognitivního uzavření; smíšený výzkum; studenti učitelství; provázející učitelé; druhý stupeň základního vzdělávání
Klíčová slova anglicky Classroom management; behavioral management; instructional management; need for closure; mixed methods; student teachers; mentor teachers; lower secondary education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 12. 3. 2021 12:22.
Anotace
Úspěšnost v řízení třídy je jedním z faktorů, které u začínajících učitelů rozhodují o tom, zda setrvají v profesi, a u zkušenějších učitelů o jejich spokojenosti s profesí. Začínající učitelé se často cítí na řízení třídy studiem nepřipraveni, a to i přes to, že absolvují praxe na školách. Není-li však učitel s to řídit úspěšně třídu, nevytváří podmínky pro efektivní učení žáků. Cílem monografie je přispět k poznání řízení třídy u studentů učitelství a u jejich provázejících učitelů při výuce na druhém stupni základní školy. Řízení třídy jsme zkoumali pomocí pozorování, rozhovorů a dotazníků a sledovali jej z hlediska chování žáků, vedení výuky, reaktivních i proaktivních strategií. Výsledky ukazují také vztah mezi osobnostní charakteristikou potřeby kognitivního uzavření a řízením třídy.
Anotace anglicky
Classroom management is one of the decisive factors in the case of beginning teachers regarding whether they remain in the profession and in the case of experienced teachers regarding their satisfaction in the profession. For beginning teachers, it is an area that they seldom learnt at their faculties and that they learn first in their teaching practice. Yet when teachers are not able to manage their class, they are not able to teach their pupils something either. The monograph presents findings about student teachers in their teaching practice and their mentor teachers at lower secondary schools. Our research is based on classroom observation, interviews, and questionnaires. We study behavioural and instructional management and describe their relation to need for closure.
Návaznosti
GA16-02177S, projekt VaVNázev: Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich cvičných učitelů) na druhém stupni základní školy
Investor: Grantová agentura ČR, Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich “cvičných učitelů”) na druhém stupni základní školy
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
1726-15-2529-1-10-20201027.pdf Licence Creative Commons  Verze souboru Vlčková, K. 12. 3. 2021

Vlastnosti

Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1683999/1726-15-2529-1-10-20201027.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1683999/1726-15-2529-1-10-20201027.pdf
Adresa do Správce
https://is.muni.cz/auth/publication/1683999/1726-15-2529-1-10-20201027.pdf?info
Ze světa do Správce
https://is.muni.cz/publication/1683999/1726-15-2529-1-10-20201027.pdf?info
Vloženo
Pá 12. 3. 2021 12:22, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
  • osoba doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D., učo 100154
  • osoba PhDr. Josef Lukas, Ph.D., učo 17887
  • osoba doc. Mgr. Stanislav Ježek, Ph.D., učo 18832
  • osoba Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783
  • osoba Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918
  • osoba doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594
  • osoba Mgr. Lucie Škarková, Ph.D., učo 52296
  • osoba doc. PhDr. Petr Květon, Ph.D., učo 8622
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D., učo 100154
  • osoba PhDr. Josef Lukas, Ph.D., učo 17887
  • osoba doc. Mgr. Stanislav Ježek, Ph.D., učo 18832
  • osoba Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783
  • osoba Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918
  • osoba doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594
  • osoba Mgr. Lucie Škarková, Ph.D., učo 52296
  • osoba doc. PhDr. Petr Květon, Ph.D., učo 8622
Atributy
 

1726-15-2529-1-10-20201027.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1683999/1726-15-2529-1-10-20201027.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1683999/1726-15-2529-1-10-20201027.pdf
Typ souboru
PDF (application/pdf)
Velikost
10,6 MB
Hash md5
85faacc0a11256054707c4da9548ee35
Vloženo
Pá 12. 3. 2021 12:22

1726-15-2529-1-10-20201027.txt

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1683999/1726-15-2529-1-10-20201027.txt
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1683999/1726-15-2529-1-10-20201027.txt
Typ souboru
holý text (text/plain)
Velikost
716,1 KB
Hash md5
52321c2c5713d6c579ef513af47b56a0
Vloženo
Pá 12. 3. 2021 12:29
Vytisknout
Nahlásit neoprávněně vložený soubor Zobrazeno: 19. 4. 2024 08:06