V originále
Metodická příručka Hravá hudební výchova 2 se skládá z úvodní části, ve které je podrobněji vysvětleno, jak používat metodickou příručku a pracovní učebnici, dále 14 kapitol obsahujících pokyny k práci s jednotlivými tématy v pracovní učebnici, návodu na různé didaktické hry a seznamu nahrávek. Obsahuje náhledy stran z pracovní učebnice, v nichž je zaneseno řešení jednotlivých úloh. Součástí jsou i pokyny odkazující na příslušné úlohy v pracovní učebnici a dále QR kódy, díky kterým si vyučující může snadno pustit nahrávku z internetu. Příručka zahrnuje jasně stanovenou strukturu hodiny a může tak pomoci i méně zkušeným vyučujícím; zároveň obsahuje mnoho námětů k činnostem, z nichž může vyučující vybírat, a je tedy možno s publikacemi kreativně pracovat; metodická příručka zajišťuje mezipředmětové vztahy; kapitoly jsou sestaveny tak, aby žáky motivovaly k učení, ať už formou úvodních motivačních úloh a obrázků či dalších hravých cvičení, pomocí kterých dochází k postupnému osvojování různých hudebních dovedností a vědomostí. K pracovní učebnici je dostupné i CD s nahrávkami zvuků, poslechových skladeb, rozezpívání i písní; písně jsou k dispozici se zpěvem i bez zpěvu.
In English
The Methodological Manual Playful Music Education 2 consists of an introductory section explaining in more detail how to use the methodological manual and work textbook, as well as 14 chapters containing instructions on working with particular topics in the working textbook, instructions on various didactic games and a list of recordings. It includes previews of pages from the working textbook, in which the solution of individual tasks is entered. It also contains instructions referring to the relevant tasks in the work textbook, as well as QR codes, which allow the apprentice to play the recording from the Internet easily. The manual includes a clearly defined lesson structure and can thus help even less experienced teacher. At the same time, it contains many ideas for activities from which the teacher can choose and therefore, it is possible to work creatively with publications. The methodological manual ensures inter-subject relationships; the chapters are designed to motivate pupils to learn, whether in the form of introductory motivational tasks and pictures or other playful exercises, through which various musical skills and knowledge are gradually acquired. A CD with recordings of sounds, listening tasks, singing and songs is also available for the work textbook; songs are available with or without singing.