D 2020

VÝTVARNÁ HRA A TVOŘIVOST V PROFESNÍ PŘÍPRAVĚ BUDOUCÍCH UČITELŮ A UČITELEK MATEŘSKÝCH ŠKOL

NOVOTNÁ, Pavla and Jitka NOVOTNÁ

Basic information

Original name

VÝTVARNÁ HRA A TVOŘIVOST V PROFESNÍ PŘÍPRAVĚ BUDOUCÍCH UČITELŮ A UČITELEK MATEŘSKÝCH ŠKOL

Name (in English)

Creativity and art games in professional training of future kindergarten teachers

Authors

NOVOTNÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jitka NOVOTNÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Bratislava, Sborník CREA-AE 2020; Kreativne vzdelavanie, p. 189-196, 8 pp. 2020

Publisher

Univerzita Komenského v Bratislave

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

RIV identification code

RIV/00216224:14410/20:00116641

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-223-5011-2

Keywords (in Czech)

kreativita; umění; zkušenost; mateřská škola; učitelská praxe; umělecká reflexe

Keywords in English

creativity; art; experience; kindergarten; teaching practice; art education; art reflection

Tags

Reviewed
Změněno: 23/3/2021 12:29, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Význam kreativity, hravosti a zkušenost z výtvarného procesu získávají studentky a studenti studijního programu Učitelství pro mateřské školy v rámci prakticky zaměřených disciplín na pedagogické fakultě v Brně. Rozvojem výtvarného myšlení, cítění, prožívání a reflexí vlastní tvorby vytvářejí cennou platformu, ze které pak mohou čerpat v budoucí učitelské praxi s předškolními dětmi. Příspěvek představuje zejména aktuální tvůrčí výstupy předmětu Výtvarná hra a tvořivost.

In English

The importance of creativity and playfulness is acquired by students of the study program Teacher Training for Kindergartens through experiencing the artistic process within the frame of the practically focused disciplines at the Faculty of Education in Brno. By developing artistic thinking, by learning how to feel out, experience and reflect on their own work, they create a valuable platform from which they can then draw in future teaching practice with preschool children. The paper particularly presents the current cre ative outputs of the Creativity and Art Game subject.

Links

MUNI/A/1190/2019, interní kód MU
Name: Provoz umění a výtvarná výchova
Investor: Masaryk University, Category A