Detailed Information on Publication Record
2020
VÝTVARNÁ HRA A TVOŘIVOST V PROFESNÍ PŘÍPRAVĚ BUDOUCÍCH UČITELŮ A UČITELEK MATEŘSKÝCH ŠKOL
NOVOTNÁ, Pavla and Jitka NOVOTNÁBasic information
Original name
VÝTVARNÁ HRA A TVOŘIVOST V PROFESNÍ PŘÍPRAVĚ BUDOUCÍCH UČITELŮ A UČITELEK MATEŘSKÝCH ŠKOL
Name (in English)
Creativity and art games in professional training of future kindergarten teachers
Authors
NOVOTNÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jitka NOVOTNÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Bratislava, Sborník CREA-AE 2020; Kreativne vzdelavanie, p. 189-196, 8 pp. 2020
Publisher
Univerzita Komenského v Bratislave
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/20:00116641
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-223-5011-2
Keywords (in Czech)
kreativita; umění; zkušenost; mateřská škola; učitelská praxe; umělecká reflexe
Keywords in English
creativity; art; experience; kindergarten; teaching practice; art education; art reflection
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 23/3/2021 12:29, Dana Nesnídalová
V originále
Význam kreativity, hravosti a zkušenost z výtvarného procesu získávají studentky a studenti studijního programu Učitelství pro mateřské školy v rámci prakticky zaměřených disciplín na pedagogické fakultě v Brně. Rozvojem výtvarného myšlení, cítění, prožívání a reflexí vlastní tvorby vytvářejí cennou platformu, ze které pak mohou čerpat v budoucí učitelské praxi s předškolními dětmi. Příspěvek představuje zejména aktuální tvůrčí výstupy předmětu Výtvarná hra a tvořivost.
In English
The importance of creativity and playfulness is acquired by students of the study program Teacher Training for Kindergartens through experiencing the artistic process within the frame of the practically focused disciplines at the Faculty of Education in Brno. By developing artistic thinking, by learning how to feel out, experience and reflect on their own work, they create a valuable platform from which they can then draw in future teaching practice with preschool children. The paper particularly presents the current cre ative outputs of the Creativity and Art Game subject.
Links
MUNI/A/1190/2019, interní kód MU |
|