STROUHALOVÁ, Magda. Art Education in Distance Learning in Kindergartens in the Czech Republic. In International Virtual Conference. Czech Section of INSEA. ART EDUCATION IN THE TIME OF CORONAVIRUS REFLECTING ON TODAY, ANTICIPATING TOMORROW. 2020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Art Education in Distance Learning in Kindergartens in the Czech Republic
Authors STROUHALOVÁ, Magda.
Edition International Virtual Conference. Czech Section of INSEA. ART EDUCATION IN THE TIME OF CORONAVIRUS REFLECTING ON TODAY, ANTICIPATING TOMORROW, 2020.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) umění, mateřská škola, distanční vzdělávání, estetika, zprostředkování umění, výtvarná činnost, rámcový vzdělávací program
Keywords in English arts, kindergarten, distance learning, aesthetics, art mediation, art activity, Framework Education Program
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Magda Strouhalová, učo 105270. Changed: 2/3/2021 23:12.
Abstract
The paper deals with teaching of art education of children in Czech kindergartens using distance education. It reflects the current situation of full-time teaching of art education, and ascertains what the possibilities and forms of teaching in distance mode are, how to share teaching material, what inspirational sources for material creation can be including demonstrations and possibilities of mediating art in order to maintain aesthetic and creative art activity. It is based on the Framework Educational Programme for Preschool Education, and it considers aspects of incorporation of distance education. It also introduces the issue from the parents‘ point of view as parents are indispensable partners in distance education, for both the teacher and the child, and it describes what the associated risks are.
Abstract (in Czech)
Příspěvek se zaobírá výukou výtvarné výchovy dětí v českých mateřských školách při využití distančního vzdělávání. Reflektuje současnou situaci prezenční výuky výtvarné výchov a zjišťuje, jaké jsou možnosti a formy výuky v distančním režimu, jak sdílet výukový materiál, jaké mohou být inspirační zdroje pro tvorbu materiálu včetně ukázek i možností zprostředkování umění, aby byla zachována estetická a tvůrčí výtvarná aktivita. Oporu hledá v Rámcovém vzdělávacím programu předškolního vzdělávání a zamýšlí se nad aspekty zakomponování distančního vzdělávání. Na problematiku nahlíží i z pohledu rodičů, kteří jsou v distančním vzdělávaní neopomenutelní partneři jak učitele, tak i dítěte samotného, a popisuje, jaká jsou s tím spojená rizika.
PrintDisplayed: 28/7/2024 08:24