Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1685399, author = {Pančocha, Karel}, booktitle = {VIII. OLOMOUCKÉ SPECIÁLNĚPEDAGOGICKÉ DNY}, language = {cze}, title = {Pyramidové školení rodičů v behaviorální intervenci - přehledová studie}, url = {https://sppdny.cz/wp-content/uploads/2020/09/Program-13-10-2020.pdf}, year = {2020} }
TY - CONF ID - 1685399 AU - Pančocha, Karel PY - 2020 TI - Pyramidové školení rodičů v behaviorální intervenci - přehledová studie UR - https://sppdny.cz/wp-content/uploads/2020/09/Program-13-10-2020.pdf N2 - Efektivní intervence u dětí s poruchou autistického spektra (PAS) vyžaduje spolupráci mezi rodiči, pečovateli, pedagogickými pracovníky a terapeuty. Praktické dovednosti, které se žáci naučí např. ve školním prostředí je zapotřebí aktivně procvičovat v tzv. přirozeném prostředí, což u většiny žáků zahrnuje jejich domov a další místa, kde se dítě pravidelně nachází. Pouze tak může dojít ke generalizací – zobecnění nově nabytých dovedností a jejich využívání v prostředích, pro která jsou určena. Generalizaci dovedností mohou výrazně napomoci proškolení rodiče, kteří využívají při práci s dítětem stejných technik, jako učitelé nebo terapeuti. Vzhledem k obecnému nedostatku školitelů, kteří by mohli rodiče a další pečující osoby v behaviorálních intervencích vzdělávat, se jako možné jeví využití pyramidového systému rodičovských školení (Pyramidal Parent Training), kdy zaškolení rodiče proškolují v základních postupech další „nové“ rodiče nebo rodinné příslušníky. Možnosti a limity tohoto postupu představíme formou přehledové studie zahraničních výzkumů provedených v této oblasti mezi lety 1980–2019. ER -
PANČOCHA, Karel. Pyramidové školení rodičů v behaviorální intervenci - přehledová studie (Pyramidal parent training of behavioral interventions - literature review). In \textit{VIII. OLOMOUCKÉ SPECIÁLNĚPEDAGOGICKÉ DNY}. 2020.
|