ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina. Představení posuzovacího nástroje vybraných komponent a charakteristik kvality výuky přírodopisu (PRESENTATION OF THE ASSESSMENT TOOL OF SELECTED COMPONENTS AND CHARACTERISTICS OF BIOLOGY TEACHING QUALITY). In Ing. Barbora Jordánová; doc. PhDr. Radmila Dytrtová, CSc.; PhDr. Jitka Jirásková, Ph.D. XV. ročník Mezinárodní vědecké konference EDUCO 2020 - Didaktické a environmentální aspekty v přípravě učitelů přírodovědných, zemědělských a příbuzných oborů - 19. - 21. 3. 2020 - Tatranská Štrba (UKF v Nitre a ČZU v Praze) SVK a ČR. 1. vydání. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze - Institut vzdělávání a poradenství, 2020, p. 133-142. ISBN 978-80-213-3039-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Představení posuzovacího nástroje vybraných komponent a charakteristik kvality výuky přírodopisu
Name (in English) PRESENTATION OF THE ASSESSMENT TOOL OF SELECTED COMPONENTS AND CHARACTERISTICS OF BIOLOGY TEACHING QUALITY
Authors ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Praha, XV. ročník Mezinárodní vědecké konference EDUCO 2020 - Didaktické a environmentální aspekty v přípravě učitelů přírodovědných, zemědělských a příbuzných oborů - 19. - 21. 3. 2020 - Tatranská Štrba (UKF v Nitre a ČZU v Praze) SVK a ČR, p. 133-142, 10 pp. 2020.
Publisher Česká zemědělská univerzita v Praze - Institut vzdělávání a poradenství
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
WWW Představení posuzovacího nástroje vybraných komponent a charakteristik kvality výuky přírodopisu
RIV identification code RIV/00216224:14410/20:00116674
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-213-3039-9
Keywords (in Czech) pozorovací nástroj; kvalita výuky; přírodopis; žáci
Keywords in English observation tool; teaching quality; natural history; pupils
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 10/3/2021 13:20.
Abstract
Příspěvek navazuje na výzkum kvality výuky a představuje pilotní verzi pozorovacího a posuzovacího nástroje vybraných komponent a charakteristik kvality výuky. Těžištěm příspěvku je problematika vytváření kategoriálního systému pro popis hodin z hlediska zastoupení vybraných komponent a charakteristik zakládající kvalitu výuky přírodopisu na základních školách, kterými je využívání skutečných či živých objektů ve výuce, přírodovědné aktivity ve výuce a využívání oborově specifického jazyka ve výuce.
Abstract (in English)
The paper follows the research of teaching quality and presents a pilot version of the observation and assessment tool of selected components and characteristics of teaching quality. The focus of the paper is the creation of a categorical systém for the description of lessons in terms of representatioun of selected components and characteristics establishing the quality of biology teaching in primary schools, which is the use of real or living objects in teaching biology activites in teaching and the use of field-specific language in teaching.
PrintDisplayed: 22/7/2024 16:44