KOŠŤÁLOVÁ, Andrea, Pavel BENEŠ and Šárka HLUBOCKÁ. Spolupráce pediatra s pedagogicko-psychologickou poradnou a ortoptistou u dítěte s problémy při čtení a psaní (Cooperation of pediatrician with pedagogical-psychological advisory and orthoptist in the child with reading and writing problems). Pediatrie pro praxi. Olomouc: Solen, s.r.o., 2020, vol. 21, No 5, p. 354-356. ISSN 1213-0494. Available from: https://dx.doi.org/10.36290/ped.2020.072.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Spolupráce pediatra s pedagogicko-psychologickou poradnou a ortoptistou u dítěte s problémy při čtení a psaní
Name (in English) Cooperation of pediatrician with pedagogical-psychological advisory and orthoptist in the child with reading and writing problems
Authors KOŠŤÁLOVÁ, Andrea (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Pavel BENEŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Šárka HLUBOCKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Pediatrie pro praxi, Olomouc, Solen, s.r.o. 2020, 1213-0494.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 30304 Public and environmental health
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14110/20:00116685
Organization unit Faculty of Medicine
Doi http://dx.doi.org/10.36290/ped.2020.072
Keywords (in Czech) ortoptika; léčba, Irlen filtry; dyslexie
Keywords in English orthoptics; therapy; Irlen filters; dyslexia
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Tereza Miškechová, učo 341652. Changed: 12/5/2021 14:05.
Abstract
Cílem tohoto přehledového článku je informovat o významu mezioborové spolupráce, o důležitosti včasné diagnostiky a léčby zraku u dětí, které mají ve škole problémy se čtením nebo psaním. Článek upozorňuje na důležité propojení pediatra, speciálního pedagoga a ortoptisty s dalšími profesemi při terapeutické strategii u dítěte, které má problémy ve škole. Včasným a správným postupem lze dítěti v krátké době pomoci řešit daný problém.
Abstract (in English)
The aim of this summarizing article is to give information about the significance of an interdisciplinary cooperation, about the importance of an early diagnostics and an treatment of the vision at children who have problems with reading and writing at school. The article points out an important cooperation of apediatrician with aspecial teacher and an orthoptist and the other professions at the therapeutic strategy at achild who has problems at school. Thanks to an early and correct procedure it is possible to help achild to solve this problem in a short time.
PrintDisplayed: 1/8/2024 02:22