Spolupráce pediatra s pedagogicko-psychologickou poradnou a ortoptistou u dítěte s problémy při čtení a psaní
Name (in English)
Cooperation of pediatrician with pedagogical-psychological advisory and orthoptist in the child with reading and writing problems
Authors
KOŠŤÁLOVÁ, Andrea (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Pavel BENEŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Šárka HLUBOCKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Pediatrie pro praxi, Olomouc, Solen, s.r.o. 2020, 1213-0494
Cílem tohoto přehledového článku je informovat o významu mezioborové spolupráce, o důležitosti včasné diagnostiky a léčby zraku u dětí, které mají ve škole problémy se čtením nebo psaním. Článek upozorňuje na důležité propojení pediatra, speciálního pedagoga a ortoptisty s dalšími profesemi při terapeutické strategii u dítěte, které má problémy ve škole. Včasným a správným postupem lze dítěti v krátké době pomoci řešit daný problém.
In English
The aim of this summarizing article is to give information about the significance of an interdisciplinary cooperation, about the importance of an early diagnostics and an treatment of the vision at children who have problems with reading and writing at school. The article points out an important cooperation of apediatrician with aspecial teacher and an orthoptist and the other professions at the therapeutic strategy at achild who has problems at school. Thanks to an early and correct procedure it is possible to help achild to solve this problem in a short time.