J 2020

Spolupráce pediatra s pedagogicko-psychologickou poradnou a ortoptistou u dítěte s problémy při čtení a psaní

KOŠŤÁLOVÁ, Andrea, Pavel BENEŠ and Šárka HLUBOCKÁ

Basic information

Original name

Spolupráce pediatra s pedagogicko-psychologickou poradnou a ortoptistou u dítěte s problémy při čtení a psaní

Name (in English)

Cooperation of pediatrician with pedagogical-psychological advisory and orthoptist in the child with reading and writing problems

Authors

KOŠŤÁLOVÁ, Andrea (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Pavel BENEŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Šárka HLUBOCKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Pediatrie pro praxi, Olomouc, Solen, s.r.o. 2020, 1213-0494

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

30304 Public and environmental health

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

RIV identification code

RIV/00216224:14110/20:00116685

Organization unit

Faculty of Medicine

DOI

http://dx.doi.org/10.36290/ped.2020.072

Keywords (in Czech)

ortoptika; léčba, Irlen filtry; dyslexie

Keywords in English

orthoptics; therapy; Irlen filters; dyslexia

Tags

rivok

Tags

Reviewed
Změněno: 12/5/2021 14:05, Mgr. Tereza Miškechová

Abstract

ORIG EN

V originále

Cílem tohoto přehledového článku je informovat o významu mezioborové spolupráce, o důležitosti včasné diagnostiky a léčby zraku u dětí, které mají ve škole problémy se čtením nebo psaním. Článek upozorňuje na důležité propojení pediatra, speciálního pedagoga a ortoptisty s dalšími profesemi při terapeutické strategii u dítěte, které má problémy ve škole. Včasným a správným postupem lze dítěti v krátké době pomoci řešit daný problém.

In English

The aim of this summarizing article is to give information about the significance of an interdisciplinary cooperation, about the importance of an early diagnostics and an treatment of the vision at children who have problems with reading and writing at school. The article points out an important cooperation of apediatrician with aspecial teacher and an orthoptist and the other professions at the therapeutic strategy at achild who has problems at school. Thanks to an early and correct procedure it is possible to help achild to solve this problem in a short time.
Displayed: 13/11/2024 18:01