SVOBODOVÁ, Hana, Radek DURNA, Darina MÍSAŘOVÁ a Eduard HOFMANN. A proposal of a concept of outdoor education for primary and lower secondary schools – the case of the Czech Republic. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning. Taylor & Francis, 2021, roč. 21, č. 4, s. 336-356. ISSN 1472-9679. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/14729679.2020.1830138.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název A proposal of a concept of outdoor education for primary and lower secondary schools – the case of the Czech Republic
Autoři SVOBODOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí), Radek DURNA (203 Česká republika, domácí), Darina MÍSAŘOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Eduard HOFMANN (203 Česká republika, domácí).
Vydání Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, Taylor & Francis, 2021, 1472-9679.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/21:00118772
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1080/14729679.2020.1830138
UT WoS 000577903700001
Klíčová slova anglicky Primary and lower secondary education; outdoor education; school educational programme; structured interview; teacher
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 18. 1. 2022 11:19.
Anotace
This study was designed to analyse the way in which outdoor education (OE) is implemented at selected elementary schools providing the primary and lower secondary education. To understand the status of OE in the Czechia, a formal framework for implementing OE in national and school curriculum is described in the introduction. The first phase of our research consists of a content analysis of the School Education Programmes (SEPs). All of the analysed SEPs included OE in some form but with differences among the schools in terms of quantity and quality of learning. Therefore, the next phase of our research supplemented the data acquired in the first phase, using structured interviews with 18 teachers at nine model schools. The interviews confirmed that the schools have no concept of OE. Therefore, we made an effort to propose the principles of a concept of OE and its implementation in the Czech curriculum.
Návaznosti
GA16-00695S, projekt VaVNázev: Terénní výuka jako silná výuková strategie
Investor: Grantová agentura ČR, Terénní výuka jako silná výuková strategie
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 08:11