D 2020

Ključevyje slova v sovremennoj russkoj i češskoj onlajn reklame (v sfere obrazovanija)

RYSOVÁ, Kateřina

Basic information

Original name

Ključevyje slova v sovremennoj russkoj i češskoj onlajn reklame (v sfere obrazovanija)

Name in Czech

Klíčová slova v současné ruské a české internetové reklamě (ve sféře vzdělávání)

Name (in English)

Key Words in Current Russian and Czech Online Advertising (in Education)

Authors

RYSOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Budapest, Fiatal Szlavisták Budapesti Nemzetközi Konferenciája IX. 9th Conference for Young Slavists in Budapest, p. 96-99, 4 pp. 2020

Publisher

Eötvös Loránd University

Other information

Language

Russian

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

60202 Specific languages

Country of publisher

Hungary

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

RIV identification code

RIV/00216224:14210/20:00124868

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-963-489-218-2

Keywords (in Czech)

internetová reklama; klíčová slova; reklama ve vzdělávání; komparativní analýza; ruština; čeština

Keywords in English

online advertising; key words; advertising in Education; comparative analysis; Russian language; Czech language

Tags

International impact
Změněno: 6/3/2023 11:35, Mgr. Pavel Pilch, Ph.D.

Abstract

V originále

Doklad issledujet ključevyje slova v sovremnnoj russkoj i češskoj reklame, i sosredotočitsja na onlajn reklame v sfere obrazovanija. Doklad zanimajetsja charakterističeskoj i osobennoj leksikoj v slovarnom zapase sovremennoj russkoj i češskoj reklamy, učityvaja sferu obrazovanija i Interneta. V doklade rassmatrivajutsja slova, nachodjaščijesja v reklamnych tekstach s samoj vysokoj častotnost’ju. Doklad zanimajetsja ich osnovnymi morfologičeskimi i sintaktičeskimi čertami i ich rol’ju v onlajn reklame v sfere obrazovanija. Osnovnym lingvističeskim materialom dlja analiza javljajetsja tekstovaja reklama v vide bannerov, i reklama i pablisiti v social’nych setjach «Facebook» i «VKontakte». Reklama v sfere obrazovanija vključajet pablisiti škol, vuzov i iniversitetov, drugich obrazovatel’nych institutov (napr. školy jazykov), studenčeskij stažirovok za granicej ili jazykovych lagerej.

In English

The paper deals with the key words in current Russian and Czech advertisements, focusing on online advertising in Education. It explores characteristics and specifics of vocabulary of current Russian and Czech advertisements, with emphasis on the online setting and the field of Education. The paper researches the most common and frequent words occurring in advertising texts. It describes their basic morphological and syntactic features and their function in the advertisements. Basic linguistic material represent advertisements in the form of banners and promotional profiles and advertising in social networks “Facebook” and “VKontakte”. The advertising in Education includes advertisements and commercials of schools, universities, other educational institutions (e.g. language schools), studies abroad etc.