Detailed Information on Publication Record
2020
Ključevyje slova v sovremennoj russkoj i češskoj onlajn reklame (v sfere obrazovanija)
RYSOVÁ, KateřinaBasic information
Original name
Ključevyje slova v sovremennoj russkoj i češskoj onlajn reklame (v sfere obrazovanija)
Name in Czech
Klíčová slova v současné ruské a české internetové reklamě (ve sféře vzdělávání)
Name (in English)
Key Words in Current Russian and Czech Online Advertising (in Education)
Authors
RYSOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Budapest, Fiatal Szlavisták Budapesti Nemzetközi Konferenciája IX. 9th Conference for Young Slavists in Budapest, p. 96-99, 4 pp. 2020
Publisher
Eötvös Loránd University
Other information
Language
Russian
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
60202 Specific languages
Country of publisher
Hungary
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/20:00124868
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-963-489-218-2
Keywords (in Czech)
internetová reklama; klíčová slova; reklama ve vzdělávání; komparativní analýza; ruština; čeština
Keywords in English
online advertising; key words; advertising in Education; comparative analysis; Russian language; Czech language
Tags
Tags
International impact
Změněno: 6/3/2023 11:35, Mgr. Pavel Pilch, Ph.D.
V originále
Doklad issledujet ključevyje slova v sovremnnoj russkoj i češskoj reklame, i sosredotočitsja na onlajn reklame v sfere obrazovanija. Doklad zanimajetsja charakterističeskoj i osobennoj leksikoj v slovarnom zapase sovremennoj russkoj i češskoj reklamy, učityvaja sferu obrazovanija i Interneta. V doklade rassmatrivajutsja slova, nachodjaščijesja v reklamnych tekstach s samoj vysokoj častotnost’ju. Doklad zanimajetsja ich osnovnymi morfologičeskimi i sintaktičeskimi čertami i ich rol’ju v onlajn reklame v sfere obrazovanija. Osnovnym lingvističeskim materialom dlja analiza javljajetsja tekstovaja reklama v vide bannerov, i reklama i pablisiti v social’nych setjach «Facebook» i «VKontakte». Reklama v sfere obrazovanija vključajet pablisiti škol, vuzov i iniversitetov, drugich obrazovatel’nych institutov (napr. školy jazykov), studenčeskij stažirovok za granicej ili jazykovych lagerej.
In English
The paper deals with the key words in current Russian and Czech advertisements, focusing on online advertising in Education. It explores characteristics and specifics of vocabulary of current Russian and Czech advertisements, with emphasis on the online setting and the field of Education. The paper researches the most common and frequent words occurring in advertising texts. It describes their basic morphological and syntactic features and their function in the advertisements. Basic linguistic material represent advertisements in the form of banners and promotional profiles and advertising in social networks “Facebook” and “VKontakte”. The advertising in Education includes advertisements and commercials of schools, universities, other educational institutions (e.g. language schools), studies abroad etc.