Detailed Information on Publication Record
2020
Možnosti výuky složek integrovaného záchranného systému na ústavu soudního lékařství
FRIŠHONS, Jan, Adam STRNAD and Jan KRAJSABasic information
Original name
Možnosti výuky složek integrovaného záchranného systému na ústavu soudního lékařství
Name (in English)
Possibilities of Teaching the Organisations of the Integrated Rescue System in the Department of Forensic Medicine
Authors
FRIŠHONS, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Adam STRNAD (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jan KRAJSA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Urgentní medicína: časopis pro neodkladnou lékařskou péči, Mediprax CB s.r.o. 2020, 1212-1924
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
30501 Forensic science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14110/20:00116873
Organization unit
Faculty of Medicine
Keywords in English
Demonstration of morphology findings; Integrated Rescue System; education; life-saving procedures; CPR
Tags
Změněno: 1/4/2021 13:57, Mgr. Tereza Miškechová
V originále
Pitva a demonstrace morfologických nálezů slouží již několik staletí také k získání cenných vědomostí, které se zaryjí většině studentů po zbytek života do paměti. Teoretická výuka, nácvik život zachraňujících úkonů a názorná demonstrace morfologických nálezů na pracovišti soudního lékařství poskytuje studentům nejen z řad složek IZS již několik let ucelený pohled na problematiku některých mechanismů poranění, život zachraňujících úkonů a náležitosti manipulace s mrtvým tělem. Výuka je koncipována tak, aby byla srozumitelná jak pro studenty se základními vědomostmi z oboru somatologie, ta pro ty, kteří se s tímto oborem dosud nesetkali.
In English
Autopsies and demonstrations of morphological findings have also been used for centuries to gain valuable knowledge that will be etched in most students' memory for the rest of their lives. Theoretical teaching, practice of life-saving procedures and demonstration of morphological findings in forensic medicine has provided students from the IRS for several years with a comprehensive view of some injury mechanisms, life-saving procedures and dead body handling. Teaching is designed to be understandable both for students with basic knowledge of somatology and without previous knowledge/information.