KOLUMBER, Tereza. Teaching of the German Language at the English School Zlín during the Interwar Period and during WWII. Online. In CER Comparative European Research. London: Sciemcee Publishing, 2020, p. 166-168. ISBN 978-1-9993071-6-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Teaching of the German Language at the English School Zlín during the Interwar Period and during WWII
Name in Czech Výuka německého jazyka na Jinojazyčné škole ve Zlíně v meziválečném a válečném období
Authors KOLUMBER, Tereza (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition London, CER Comparative European Research, p. 166-168, 3 pp. 2020.
Publisher Sciemcee Publishing
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/20:00116933
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-1-9993071-6-5
Keywords (in Czech) Jinojazyčná škola; Baťa; Zlín; německý jazyk
Keywords in English English School; Baťa; Zlín; German language
Tags rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Changed: 12/4/2021 18:10.
Abstract
This paper deals with the teaching of the German language in the environment of Zlín during the interwar and war periods, i.e. during the time when both the city of Zlín, and the field of education were significantly influenced by the Baťa Corporation. The paper focuses specifically on the English School Zlín, whose medium of instruction was Czechoslovak, English, French and German, it discusses the circumstances of the school’s foundation, existence and closure. In addition, this paper focuses on the teaching of the German language in the nineteen thirties and forties as German played an important role during this period. Germans formed the largest minority group in Czechoslovakia, and due to the subsequent German occupation, German language became a compulsory subject in schools.
Abstract (in Czech)
Článek se zabývá výukou německého jazyka v prostředí Zlína v meziválečném a válečném období, tedy v době, kdy bylo město Zlín, a tak i oblast školství značně ovlivněna koncernem Baťa. Příspěvek se soustředí konkrétně na English School Zlín, jejíž vyučovací jazyk byl československý a anglický, francouzský nebo německý, rozebrány jsou okolnosti jejího vzniku, existence a zániku, mimo to je pozornost soustředěna na vyučování němčiny ve třicátých a čtyřicátých letech dvacátého století, neboť v té době hrála němčina důležitou roli. Němci tvořili největší menšinu v Československu a díky pozdější okupaci se stal německý jazyk povinným předmětem na školách.
PrintDisplayed: 15/10/2024 07:37