SVOBODOVÁ, Hana, Michaela SPURNÁ and Petr KNECHT. Pojetí geografie a geografického vzdělávání u studentů učitelství v Česku (The perspectives of geography, and geography teaching, in secondary pre-service teachers in Czechia). Geografie. Česká geografická společnost, 2020, vol. 125, No 4, p. 501-526. ISSN 1212-0014. Available from: https://dx.doi.org/10.37040/geografie2020125040501. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1693256, author = {Svobodová, Hana and Spurná, Michaela and Knecht, Petr}, article_number = {4}, doi = {http://dx.doi.org/10.37040/geografie2020125040501}, keywords = {perspectives of geography; geography education; university geography education; Catling’s typology; pre-service teachers}, language = {cze}, issn = {1212-0014}, journal = {Geografie}, title = {Pojetí geografie a geografického vzdělávání u studentů učitelství v Česku}, url = {https://geografie.cz/125/4/0501/}, volume = {125}, year = {2020} }
TY - JOUR ID - 1693256 AU - Svobodová, Hana - Spurná, Michaela - Knecht, Petr PY - 2020 TI - Pojetí geografie a geografického vzdělávání u studentů učitelství v Česku JF - Geografie VL - 125 IS - 4 SP - 501-526 EP - 501-526 PB - Česká geografická společnost SN - 12120014 KW - perspectives of geography KW - geography education KW - university geography education KW - Catling’s typology KW - pre-service teachers UR - https://geografie.cz/125/4/0501/ L2 - https://geografie.cz/125/4/0501/ N2 - Pozice geografie v Česku na všech stupních vzdělávání dlouhodobě ustupuje. Aby bylo možné postupně inovovat univerzitní přípravu budoucích učitelů zeměpisu, je třeba nejprve zjistit, jaká mají studenti učitelství přesvědčení o významu geografie jako vědního oboru a jak zdůvodňují potřebnost geografického vzdělávání. Analytický rámec studie je založen na typologii kategorií pojetí geografie a geografického vzdělávání Simona Catlinga. Dotazníkové šetření mezi studenty učitelství geografie na všech fakultách připravujících budoucí učitele zeměpisu bylo realizováno s 183 studenty učitelství zeměpisu na devíti katedrách geografie na osmi českých univerzitách. Podle výsledků šetření byli respondenti zařazeni do jedné ze 7 perspektiv geografie jako oboru, tak výuky geografie. Nejčetněji zastávané pojetí geografie jako oboru bylo interakcionistické, earthistické a globalistické. Globalistické pojetí bylo dominantní pojetí výuky zeměpisu. ER -
SVOBODOVÁ, Hana, Michaela SPURNÁ and Petr KNECHT. Pojetí geografie a geografického vzdělávání u studentů učitelství v Česku (The perspectives of geography, and geography teaching, in secondary pre-service teachers in Czechia). \textit{Geografie}. Česká geografická společnost, 2020, vol.~125, No~4, p.~501-526. ISSN~1212-0014. Available from: https://dx.doi.org/10.37040/geografie2020125040501.
|