SLEZÁČKOVÁ, Alena. Praktické využití poznatků pozitivní psychologie ve škole (Use of positive psychology findings at school). Třídní učitel a vedení třídy. Praha: Život bez závislostí, 2020, vol. 33, No 4, p. 36-38. ISSN 2570-8279.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Praktické využití poznatků pozitivní psychologie ve škole
Name (in English) Use of positive psychology findings at school
Authors SLEZÁČKOVÁ, Alena.
Edition Třídní učitel a vedení třídy, Praha, Život bez závislostí, 2020, 2570-8279.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal (not reviewed)
Field of Study 50101 Psychology
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Changed by Changed by: doc. PhDr. Alena Slezáčková, Ph.D., učo 24238. Changed: 17/11/2020 16:43.
Abstract
V příspěvku je představena koncepce tzv. pozitivního vzdělávání a čtenáři jsou seznámeni s hlavními programy pozitivní edukace, které se již ve světě využívají. Uvedeny jsou také konkrétní metody a intervence prakticky využitelné při práci se třídou.
Abstract (in English)
The article introduces the concept of positive education. Readers are introduced to the main programs of positive education, which are already used in other countries. There are also presented specific methods and interventions that can be practically used in working with the class.
PrintDisplayed: 12/7/2024 00:10