MUŽÍK, Vladislav a Petr VLČEK. 151 LET ČESKÉ TĚLESNÉ VÝCHOVY ANEB OD GYMNASTIKY K PARKOURU. In DISPORTARE 2020. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název 151 LET ČESKÉ TĚLESNÉ VÝCHOVY ANEB OD GYMNASTIKY K PARKOURU
Název česky 151 LET ČESKÉ TĚLESNÉ VÝCHOVY ANEB OD GYMNASTIKY K PARKOURU
Autoři MUŽÍK, Vladislav a Petr VLČEK.
Vydání DISPORTARE 2020, 2020.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky tělesná výchova; rámcové vzdělávací programy; revize kurikula; kongruence ve vzdělávání; životní styl
Klíčová slova anglicky Physical Education; Framework Educational Programmes; Curriculum Review; Congruence in Education; Life Style
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 29. 3. 2021 16:24.
Anotace
Příspěvek si klade za cíl navodit odbornou diskuzi o zaměření, cílech a vzdělávacím obsahu školní tělesné výchovy v České republice. Připomíná historické souvislosti a upozorňuje na aktuální nesoulad (porušenou kongruenci) ve vzdělávací linii, kterou tvoří rámcové vzdělávací programy, příprava učitelů tělesné výchovy, realizace tělesné výchovy na školách, výsledky učení žáků a uplatnění výsledků učení v životním stylu. Autoři apelují na nezbytnost zapojit se aktivně do probíhající revize rámcových vzdělávacích programů ve vzdělávací oblasti Člověk a zdraví a ve vzdělávacím oboru Tělesná výchova. Dosažení kongruence v procesu vzdělávání je významnou možností, jak zkvalitnit výuku tělesné výchovy, výsledky učení žáků i životní styl mladé populace. Kongruence ve vzdělávání může podpořit status oboru v očích veřejnosti i jeho konzistentní vnímání klíčovými aktéry vzdělávacího procesu v oblasti tělesné výchovy.
Anotace anglicky
The presentation goal is to open the professional discussion about concepts, goals and educational content of Physical Education in the Czech Republic. Underpinned by the historical context the authors point out the incongruence of the educational system made of the Framework Educational Programmes, future PE teacher training, implemented PE at schools, learning results of the pupils and the educational outcomes effects on their life style. The authors call for a serious and active engagement in the Framework Educational Programmes review concerning the comprehensive educational area Men and Health and the field of Physical Education. Congruence in educational process plays an important role in the quality of PE teaching, learning results of the pupils and the educational outcomes effects of young people and their life style. It can both support the status of the field among the society and provide its consistent perception of the key actors in field Physical Education.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2019, interní kód MUNázev: Výzkum kurikula tělesné výchovy a výchovy ke zdraví pro předškolní a mladší školní věk
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum kurikula tělesné výchovy a výchovy ke zdraví pro předškolní a mladší školní věk, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 14:21