ČERNÝ, Michal. Učení v infosféře. In Národní seminář informačního vzdělávání 2020. 2020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Učení v infosféře
Authors ČERNÝ, Michal.
Edition Národní seminář informačního vzdělávání 2020, 2020.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) vzdělávání; Floridi; infosféra; technologie ve vzdělávání
Keywords in English education; Florids; infosphere; technology in education
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 11/3/2021 13:54.
Abstract
Luciano Floridi píše o infosféře jako o prostoru interakcí mezi lidmi, technologiemi a dalšími biotickými aktéry. Sdílíme společný prostor, v němž je stále těžší odlišit online od offline – pravděpodobně, říká Floridi – většinu času žijeme onlife. Co ale tato skutečnost znamená pro učení? Pro práci knihovníků i učitelů? Pro to, jak sami pro sebe organisujeme a vnímáme náš svět? Zdá se, že stále méně budeme moci přemýšlet nad otázkou “co”, aniž bychom měli zodpovězeno “jak”. Na pozadí tohoto významového posunu se pokusíme ukázat perspektivy a výhledy do “nového světa”, v němž se pozvolna nacházíme.
Abstract (in English)
Luciano Floridi writes about the infosphere as a space of interactions between humans, technology and other biotic actors. We share a common space in which it is increasingly difficult to distinguish online from offline - probably, says Floridi - most of the time we live onlife. But what does this fact mean for learning? For the work of librarians and teachers? For how do we organize and perceive our world for ourselves? It seems that we will be less and less able to think about the question of "what" without having to answer "how". Against the background of this shift in meaning, we will try to show the perspectives and perspectives to the "new world" in which we are gradually finding ourselves.
PrintDisplayed: 25/7/2024 22:26