MIKEŠ, Marek. A Classical Work in a Modern Medium: The Tale of Genji Gamified. In Replaying Japan 2020. 2020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name A Classical Work in a Modern Medium: The Tale of Genji Gamified
Name in Czech Klasické dílo v moderním médiu: Příběh prince Gendžiho jako digitální hra
Authors MIKEŠ, Marek.
Edition Replaying Japan 2020, 2020.
Other information
Type of outcome Presentations at conferences
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW stránky konference s programem
Keywords (in Czech) Japonská literatura; digitální hry; Gendži monogatari
Keywords in English Japanese literature; digital games; Genji monogatari
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Marek Mikeš, Ph.D., učo 232529. Changed: 19/11/2020 15:48.
Abstract
In the presentation I analyzed how The Tale of Genji, a classical work of Japanese literature was adapted to an otome game titled Genji koi emaki. I focused on aspects that might have motivated changes in the work such as possibilities of the digital game medium, genre convetions of otome games and contemporary tendencies in reception of The Tale of Genji.
Abstract (in Czech)
V příspěvku jsem analyzoval, jakým způsobem byl Příběh prince Gendžiho, klasické dílo japonské literatury, adaptován ve hře Gendži koi emaki, jež patří do žánru tzv. otome her. Zaměřil jsem se hlavně na aspekty, které mohly motivovat změny oproti původnímu dílu, jako jsou možnosti digitálních her jakožto média, žánrové konvence otome her a současné tendence v recepci Příběhu prince Gendžiho.
PrintDisplayed: 26/7/2024 01:28