k 2020

A Classical Work in a Modern Medium: The Tale of Genji Gamified

MIKEŠ, Marek

Basic information

Original name

A Classical Work in a Modern Medium: The Tale of Genji Gamified

Name in Czech

Klasické dílo v moderním médiu: Příběh prince Gendžiho jako digitální hra

Authors

Edition

Replaying Japan 2020, 2020

Other information

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Keywords (in Czech)

Japonská literatura; digitální hry; Gendži monogatari

Keywords in English

Japanese literature; digital games; Genji monogatari

Tags

International impact
Změněno: 19/11/2020 15:48, Mgr. Marek Mikeš, Ph.D.

Abstract

V originále

In the presentation I analyzed how The Tale of Genji, a classical work of Japanese literature was adapted to an otome game titled Genji koi emaki. I focused on aspects that might have motivated changes in the work such as possibilities of the digital game medium, genre convetions of otome games and contemporary tendencies in reception of The Tale of Genji.

In Czech

V příspěvku jsem analyzoval, jakým způsobem byl Příběh prince Gendžiho, klasické dílo japonské literatury, adaptován ve hře Gendži koi emaki, jež patří do žánru tzv. otome her. Zaměřil jsem se hlavně na aspekty, které mohly motivovat změny oproti původnímu dílu, jako jsou možnosti digitálních her jakožto média, žánrové konvence otome her a současné tendence v recepci Příběhu prince Gendžiho.