Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{1697897, author = {Záleská, Klára}, address = {Brno}, doi_mu = {http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9650-2020}, edition = {1., elektronické vyd.}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-9650-9}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Podpora školní adaptace dětí-cizinců. Náhled do české a norské praxe}, url = {https://munishop.muni.cz/obchod/knihy/podpora-skolni-adaptace-deti-cizincu-00011019649}, year = {2020} }
TY - BOOK ID - 1697897 AU - Záleská, Klára PY - 2020 TI - Podpora školní adaptace dětí-cizinců. Náhled do české a norské praxe VL - Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, č. 501 PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021096509 UR - https://munishop.muni.cz/obchod/knihy/podpora-skolni-adaptace-deti-cizincu-00011019649 N2 - Publikace se zabývá tématem podpory dětí-cizinců ve vzdělávání, na které je nahlíženo z české a norské perspektivy. Ambicí monografie je poskytnout inspiraci či zpětnou vazbu akademikům, učitelům, ale i tvůrcům vzdělávací politiky a zároveň poodhalit detailněji praxi jednoho zkušenějšího státu v podpoře dětí-cizinců ve vzdělávání. Autorka text rozdělila na dvě části; v první o klíčovém tématu pojednává z pohledu teoretických východisek a dostupných pedagogických výzkumů. Ve druhé části potom věnuje pozornost představení vlastního šetření, kdy na téma nahlíží z perspektivy tří úrovní: státní, regionální a školní. Šetření bylo koncipováno jako kvalitativní srovnávací studie založená na obsahové analýze a případových studiích českých a norských základních škol. Hlavním výsledkem provedeného šetření je vytvoření modelu podpory školní adaptace dětí-cizinců. Ten mimo jiné připomíná nutnost posílení podpory spolupráce školy a rodičů-cizinců v českém i norském prostředí. Poukazuje též na regionální úroveň jako na stěžejní mezičlánek zprostředkovávající informace, znalosti a potřeby mezi státní a školní úrovní v popisovaném tématu. Tato a další zjištění vedou k úvahám o významu tzv. symbolické politiky a politiky s reálným účinkem v oblasti podpory školní adaptace dětí-cizinců a o jejich podobách v českém a norském prostředí. ER -
ZÁLESKÁ, Klára. \textit{Podpora školní adaptace dětí-cizinců. Náhled do české a norské praxe}. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 163 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, č. 501. ISBN~978-80-210-9650-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9650-2020.
|