Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1698237, author = {Štibrányiová, Marína}, booktitle = {XIV. ročník konference studentů doktorského studijního programu speciální pedagogika - Školní a sociální inkluze osob se zdravotním postižením 2020}, keywords = {inclusive education, children with hearing impairment,}, language = {cze}, title = {Specifika vzdělávání žáků se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí běžné základní školy}, year = {2020} }
TY - CONF ID - 1698237 AU - Štibrányiová, Marína PY - 2020 TI - Specifika vzdělávání žáků se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí běžné základní školy KW - inclusive education, children with hearing impairment, N2 - Žák se sluchovým postižením v prostředí běžné základní školy může čelit celé řadě výzev. Tyto výzvy jsou spojeny jak s vnějšími tak vnitřními faktory, které na žáka působí a mohou ovlivňovat jeho úspěšnou cestu v rozvoji vzdělávacího i osobnostního potenciálu. Nelze nabídnout jednotný návod na to, jak vzdělávat dítě se sluchovým postižením. Lze však poukázat na specifika ve vzdělávacím procesu související s důsledky sluchového postižení, které dítě v různé míře ovlivňují. Znalost specifik ve vzdělávacím procesu žáka se sluchovým postižením umožňuje pedagogickým pracovníkům (učitel, asistent pedagoga, vychovatel v družině, volnočasový pedagog) užívat takové komunikační strategie a formu výuky, které pomohou vytvořit podnětné vzdělávací prostředí. Hlavní část výzkumu je věnována popisu vzdělávacího prostředí a definování vzdělávacích specifik u žáka se sluchovým postižením, který je na prvním stupni základní školy běžného vzdělávacího proudu. Dílčí část výzkumu využívá nabyté poznatky k tvorbě diagnostického materiálu, který doplní pedagogickou diagnostiku žáka se sluchovým postižením. Diagnostický materiál pomůže pedagogickým pracovníkům průběžně vyhodnocovat oblasti ovlivněny sluchovým postižením a proměňovat formu výchovně vzdělávacího procesu ve prospěch žáka. ER -
ŠTIBRÁNYIOVÁ, Marína. Specifika vzdělávání žáků se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí běžné základní školy. In \textit{XIV. ročník konference studentů doktorského studijního programu speciální pedagogika - Školní a sociální inkluze osob se zdravotním postižením 2020}. 2020.
|