NOVÁKOVÁ, Eva and Kristýna NOVÁKOVÁ. K tvorbě profesního portfolia budoucích učitelů mateřských škol: aktivity rozvíjející matematickou pregramotnost (Contribution to creation of professional portfolio of prospective kindergarten teachers: activities developing mathematical pre-literacy). Elementary Mathematics Education Journal. Olomouc: PdF UP, 2020, vol. 2, No 1, p. 35-45. ISSN 2694-8133. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1698976, author = {Nováková, Eva and Nováková, Kristýna}, article_location = {Olomouc}, article_number = {1}, keywords = {portfolio; reflection; professional competence of kindergarten teachers; mathematical pre-literacy}, language = {cze}, issn = {2694-8133}, journal = {Elementary Mathematics Education Journal}, title = {K tvorbě profesního portfolia budoucích učitelů mateřských škol: aktivity rozvíjející matematickou pregramotnost}, url = {http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol2No1/Novakova_2020_Vol2No1.pdf}, volume = {2}, year = {2020} }
TY - JOUR ID - 1698976 AU - Nováková, Eva - Nováková, Kristýna PY - 2020 TI - K tvorbě profesního portfolia budoucích učitelů mateřských škol: aktivity rozvíjející matematickou pregramotnost JF - Elementary Mathematics Education Journal VL - 2 IS - 1 SP - 35-45 EP - 35-45 PB - PdF UP SN - 26948133 KW - portfolio KW - reflection KW - professional competence of kindergarten teachers KW - mathematical pre-literacy UR - http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol2No1/Novakova_2020_Vol2No1.pdf N2 - Cílem kvalitativně orientovaného výzkumu bylo analyzovat soubor zpracovaných aktivit vhodných k zařazení do profesního portfolia z pohledu využití jeho potencionálu k rozvoji matematické pregramotnosti dětí. Výzkum byl realizován metodou hospitačního videozáznamu na třech mateřských školách v brněnském regionu skupinou studentek učitelství pro mateřské školy na Pedagogické fakultě MU v akademickém roce 2018/19. Ukázalo se, že i ve zdánlivě jednoduše zkonstruovaných úlohách inspirovaných literárním textem lze při pečlivé přípravě a po její důkladné reflexi s využitím metodiky AAA (anotace – analýza – alterace) rozpoznat a využít řadu podnětů pro rozvíjení dětských dispozic. ER -
NOVÁKOVÁ, Eva and Kristýna NOVÁKOVÁ. K tvorbě profesního portfolia budoucích učitelů mateřských škol: aktivity rozvíjející matematickou pregramotnost (Contribution to creation of professional portfolio of prospective kindergarten teachers: activities developing mathematical pre-literacy). \textit{Elementary Mathematics Education Journal}. Olomouc: PdF UP, 2020, vol.~2, No~1, p.~35-45. ISSN~2694-8133.
|