Informační systém MU
GÁLIKOVÁ, Miriam, Valdemar ŠVÁBENSKÝ a Jan VYKOPAL. Toward Guidelines for Designing Cybersecurity Serious Games. In Proceedings of the 52nd ACM Technical Symposium on Computer Science Education (SIGCSE '21). 2021. ISBN 978-1-4503-8062-1. doi:10.1145/3408877.3439568.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Toward Guidelines for Designing Cybersecurity Serious Games
Autoři GÁLIKOVÁ, Miriam, Valdemar ŠVÁBENSKÝ a Jan VYKOPAL.
Vydání Proceedings of the 52nd ACM Technical Symposium on Computer Science Education (SIGCSE '21), 2021.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-1-4503-8062-1
Doi http://dx.doi.org/10.1145/3408877.3439568
Klíčová slova anglicky cybersecurity education; hands-on training; game design
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Valdemar Švábenský, učo 395868. Změněno: 10. 9. 2021 10:20.
Anotace
Cybersecurity serious games provide hands-on training of cybersecurity skills and enhance security awareness. Besides the learning content, they use gamification elements to engage and motivate the players. We propose guidelines for creating technical cybersecurity games in a higher education context, based on a literature review and experience of cybersecurity instructors. We also introduce topics for further research in this area.
Zobrazeno: 20. 5. 2022 08:51