RYSOVÁ, Kateřina. Cizojazyčné prvky v současné ruské internetové reklamě (v oblasti vzdělávání). Philologia Rossica. Hradec Králové: Pedagogická fakulta Univerzita Hradec Králové, roč. 2020, č. 2, s. 79-89. ISSN 2694-8826. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Cizojazyčné prvky v současné ruské internetové reklamě (v oblasti vzdělávání)
Název anglicky Foreign Features in Current Russian Online Advertising (in Education)
Autoři RYSOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Philologia Rossica, Hradec Králové, Pedagogická fakulta Univerzita Hradec Králové, 2020, 2694-8826.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60202 Specific languages
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/20:00117266
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky online reklama; ruská reklama; vzdělávání; přejaté slovo; slovní zásoba; internacionalizmus; anglicizmus
Klíčová slova anglicky online advertising; Russian advertising; Education; loanword; vocabulary; internationalism; anglicism
Štítky RIV - zkontrolováno, rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Pavel Pilch, Ph.D., učo 216028. Změněno: 15. 2. 2021 10:35.
Anotace
V současné době se v ruštině objevuje silná tendence k internacionalizaci jazyka, která se projevuje i v jazyce současné ruské internetové reklamy. Příspěvek se zaměřuje na cizojazyčné prvky, které představují jeden z projevů internacionalizace, v jazyce ruských reklamních textů z oblasti vzdělávání. Věnuje se analýze lexikální složky ruské reklamy (s důrazem na řecko-latinské internacionalizmy, anglicizmy, případně amerikanizmy) a zkoumá roli cizojazyčných elementů v současných ruských reklamních textech. Tyto prvky jsou ovlivněny především specifiky internetového prostředí a reklamy ve sféře vzdělávání. Přejímání celých lexikálních jednotek i jednotlivých cizojazyčných komponentů, které se využívají při slovotvorbě, poukazuje na silný vliv cizích jazyků v současné ruské online reklamě v oblasti vzdělávání.
Anotace anglicky
There is strong tendency to internationalizing current Russian language that manifests itself also in current Russian online advertising. The article concentrates on the foreign features in advertising texts. It analyses lexical components of Russian advertisements (focusing on Greek-Latin internationalisms and anglicisms, or americanisms) and the role of the foreign features in current Russian advertising, especially in view of the specifics of online setting and advertisement in the field of Education. The foreign features include not only loanwords adopted wholly from different languages, but also foreign components, used for word-formation of new vocabulary.
Návaznosti
MUNI/A/0900/2019, interní kód MUNázev: Slavistická badatelská dílna
Investor: Masarykova univerzita, Slavistická badatelská dílna, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 14:15