RYSOVÁ, Kateřina. Cizojazyčné prvky v současné ruské internetové reklamě (v oblasti vzdělávání) (Foreign Features in Current Russian Online Advertising (in Education)). Philologia Rossica. Hradec Králové: Pedagogická fakulta Univerzita Hradec Králové, 2020, vol. 2020, No 2, p. 79-89. ISSN 2694-8826. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1705922, author = {Rysová, Kateřina}, article_location = {Hradec Králové}, article_number = {2}, keywords = {online advertising; Russian advertising; Education; loanword; vocabulary; internationalism; anglicism}, language = {cze}, issn = {2694-8826}, journal = {Philologia Rossica}, title = {Cizojazyčné prvky v současné ruské internetové reklamě (v oblasti vzdělávání)}, url = {https://www.uhk.cz/file/edee/pedagogicka-fakulta/pdf/pracoviste-fakulty/katedra-ruskeho-jazyka-a-literatury/philologia-rossica/philologia-rossica-2/3-studie/6.pdf}, volume = {2020}, year = {2020} }
TY - JOUR ID - 1705922 AU - Rysová, Kateřina PY - 2020 TI - Cizojazyčné prvky v současné ruské internetové reklamě (v oblasti vzdělávání) JF - Philologia Rossica VL - 2020 IS - 2 SP - 79-89 EP - 79-89 PB - Pedagogická fakulta Univerzita Hradec Králové SN - 26948826 KW - online advertising KW - Russian advertising KW - Education KW - loanword KW - vocabulary KW - internationalism KW - anglicism UR - https://www.uhk.cz/file/edee/pedagogicka-fakulta/pdf/pracoviste-fakulty/katedra-ruskeho-jazyka-a-literatury/philologia-rossica/philologia-rossica-2/3-studie/6.pdf L2 - https://www.uhk.cz/file/edee/pedagogicka-fakulta/pdf/pracoviste-fakulty/katedra-ruskeho-jazyka-a-literatury/philologia-rossica/philologia-rossica-2/3-studie/6.pdf N2 - V současné době se v ruštině objevuje silná tendence k internacionalizaci jazyka, která se projevuje i v jazyce současné ruské internetové reklamy. Příspěvek se zaměřuje na cizojazyčné prvky, které představují jeden z projevů internacionalizace, v jazyce ruských reklamních textů z oblasti vzdělávání. Věnuje se analýze lexikální složky ruské reklamy (s důrazem na řecko-latinské internacionalizmy, anglicizmy, případně amerikanizmy) a zkoumá roli cizojazyčných elementů v současných ruských reklamních textech. Tyto prvky jsou ovlivněny především specifiky internetového prostředí a reklamy ve sféře vzdělávání. Přejímání celých lexikálních jednotek i jednotlivých cizojazyčných komponentů, které se využívají při slovotvorbě, poukazuje na silný vliv cizích jazyků v současné ruské online reklamě v oblasti vzdělávání. ER -
RYSOVÁ, Kateřina. Cizojazyčné prvky v současné ruské internetové reklamě (v oblasti vzdělávání) (Foreign Features in Current Russian Online Advertising (in Education)). \textit{Philologia Rossica}. Hradec Králové: Pedagogická fakulta Univerzita Hradec Králové, 2020, vol.~2020, No~2, p.~79-89. ISSN~2694-8826.
|