SMITALOVÁ, Radka, David POSPÍŠIL, Barbora FARKASOVÁ, Jan KAŇOVSKÝ a Petr KALA. Simulační trénink v invazivní a intervenční kardiologii. Intervenční a akutní kardiologie. Olomouc: Solen, s.r.o., roč. 19, č. 2, s. 130-133. ISSN 1213-807X. doi:10.36290/kar.2020.030. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Simulační trénink v invazivní a intervenční kardiologii
Název anglicky Simulation training in invasive and interventional cardiology
Autoři SMITALOVÁ, Radka (203 Česká republika, domácí), David POSPÍŠIL (203 Česká republika, garant, domácí), Barbora FARKASOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jan KAŇOVSKÝ (203 Česká republika, domácí) a Petr KALA (203 Česká republika, domácí).
Vydání Intervenční a akutní kardiologie, Olomouc, Solen, s.r.o. 2020, 1213-807X.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 30201 Cardiac and Cardiovascular systems
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14110/20:00117287
Organizační jednotka Lékařská fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.36290/kar.2020.030
Klíčová slova česky simulace v medicíně; simulační trénink; intervenční kardiologie
Klíčová slova anglicky simulation in medicine; simulation training; interventional cardiology
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Tereza Miškechová, učo 341652. Změněno: 9. 12. 2020 11:58.
Anotace
Tato práce shrnuje poznatky z oblasti simulační techniky využívající podporu virtuální reality jako vzdělávací a tréninkovou pomůcku v oblasti intervenční kardiologie. Autoři se věnují historickému vývoji, současnými možnostem, formám simulačních modalit, jejich výhodám, nevýhodám a limitacím. Dosud publikované studie ukazují, že simulátory jsou užitečným prostředkem pro hodnocení a trénink dovedností operatéra. Vzájemné srovnání těchto studií je však pro jejich různorodost obtížné. Neexistuje dostatek prací, které kvantifikují přínos simulačního tréninku do reálné klinické praxe či srovnávají výsledky simulačního tréninku s konvenčním.
Anotace anglicky
This document summarizes the knowledge based on virtual reality simulations used as a learning and training instrument in interventional cardiology. The authors focus on historical development, current possibilities, forms, advantages, disadvantages, and limitations of various simulation modalities. The studies published so far have shown that simulators are useful tools for the assessment and training of operator skills. However, a comparison of these studies is difficult because of their diversity. There are not enough studies quantifying the benefits of simulation training in real clinical practice or comparing the results of simulation training with the conventional one.
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 20:17