SMITALOVÁ, Radka, David POSPÍŠIL, Barbora FARKASOVÁ, Jan KAŇOVSKÝ and Petr KALA. Simulační trénink v invazivní a intervenční kardiologii (Simulation training in invasive and interventional cardiology). Intervenční a akutní kardiologie. Olomouc: Solen, s.r.o., 2020, vol. 19, No 2, p. 130-133. ISSN 1213-807X. Available from: https://dx.doi.org/10.36290/kar.2020.030.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Simulační trénink v invazivní a intervenční kardiologii
Name (in English) Simulation training in invasive and interventional cardiology
Authors SMITALOVÁ, Radka (203 Czech Republic, belonging to the institution), David POSPÍŠIL (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Barbora FARKASOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan KAŇOVSKÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr KALA (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Intervenční a akutní kardiologie, Olomouc, Solen, s.r.o. 2020, 1213-807X.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 30201 Cardiac and Cardiovascular systems
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14110/20:00117287
Organization unit Faculty of Medicine
Doi http://dx.doi.org/10.36290/kar.2020.030
Keywords (in Czech) simulace v medicíně; simulační trénink; intervenční kardiologie
Keywords in English simulation in medicine; simulation training; interventional cardiology
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Tereza Miškechová, učo 341652. Changed: 9/12/2020 11:58.
Abstract
Tato práce shrnuje poznatky z oblasti simulační techniky využívající podporu virtuální reality jako vzdělávací a tréninkovou pomůcku v oblasti intervenční kardiologie. Autoři se věnují historickému vývoji, současnými možnostem, formám simulačních modalit, jejich výhodám, nevýhodám a limitacím. Dosud publikované studie ukazují, že simulátory jsou užitečným prostředkem pro hodnocení a trénink dovedností operatéra. Vzájemné srovnání těchto studií je však pro jejich různorodost obtížné. Neexistuje dostatek prací, které kvantifikují přínos simulačního tréninku do reálné klinické praxe či srovnávají výsledky simulačního tréninku s konvenčním.
Abstract (in English)
This document summarizes the knowledge based on virtual reality simulations used as a learning and training instrument in interventional cardiology. The authors focus on historical development, current possibilities, forms, advantages, disadvantages, and limitations of various simulation modalities. The studies published so far have shown that simulators are useful tools for the assessment and training of operator skills. However, a comparison of these studies is difficult because of their diversity. There are not enough studies quantifying the benefits of simulation training in real clinical practice or comparing the results of simulation training with the conventional one.
PrintDisplayed: 1/5/2024 12:40