k 2020

Edukační proces žáků s dvojí výjimečností - analýza stávající praxe

BARANOVÁ, Petra

Basic information

Original name

Edukační proces žáků s dvojí výjimečností - analýza stávající praxe

Name in Czech

Edukační proces žáků s dvojí výjimečností - analýza stávající praxe

Edition

XIV. ročník konference studentů doktorského studijního programu speciální pedagogika - Školní a sociální inkluze osob se zdravotním postižením 2020, 2020

Other information

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50302 Education, special

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Dvojí výjimečnost; Nadání; Specifické poruchy učení

Keywords in English

Twice exceptionality; Giftedness; Specific learning disabilities
Změněno: 16/1/2022 09:54, PhDr. Mgr. Petra Dvořáčková

Abstract

V originále

Disertační práce se zabývá problematikou vzdělávání žáků s dvojí výjimečností na základních školách. Výzkumné šetření bude pozůstávat ze dvou částí. První část si klade za cíl prostřednictvím případových studií zanalyzovat edukační proces žáků s dvojí výjimečností. Druhá část si klade za cíl prostřednictvím kvalitativního šetření zjistit charakter žáků s dvojí výjimečností, zhodnotit informovanost pedagogů o problematice dvojí výjimečnosti a zmapovat používání podpůrných opatření v jejich vzdělávání. Na základě výzkumných zjištění a odborné literatury bude vypracován rámec metodických doporučení pro práci s nadanými žáky a žáky s dvojí výjimečností, který bude určen přímo učitelům ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Předkládaný konferenční příspěvek uvádí teoretická východiska a design výzkumu disertační práce společně s uvedením předpokládaných výstupů.

In Czech

Disertační práce se zabývá problematikou vzdělávání žáků s dvojí výjimečností na základních školách. Výzkumné šetření bude pozůstávat ze dvou částí. První část si klade za cíl prostřednictvím případových studií zanalyzovat edukační proces žáků s dvojí výjimečností. Druhá část si klade za cíl prostřednictvím kvalitativního šetření zjistit charakter žáků s dvojí výjimečností, zhodnotit informovanost pedagogů o problematice dvojí výjimečnosti a zmapovat používání podpůrných opatření v jejich vzdělávání. Na základě výzkumných zjištění a odborné literatury bude vypracován rámec metodických doporučení pro práci s nadanými žáky a žáky s dvojí výjimečností, který bude určen přímo učitelům ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Předkládaný konferenční příspěvek uvádí teoretická východiska a design výzkumu disertační práce společně s uvedením předpokládaných výstupů.

Links

MUNI/B/1299/2019, interní kód MU
Name: Rozvoj metodologických a prezentačních dovedností doktorských studentů zaměřujících se na výzkum inkluze
Investor: Masaryk University, Category B