Detailed Information on Publication Record
2020
Edukační proces žáků s dvojí výjimečností - analýza stávající praxe
BARANOVÁ, PetraBasic information
Original name
Edukační proces žáků s dvojí výjimečností - analýza stávající praxe
Name in Czech
Edukační proces žáků s dvojí výjimečností - analýza stávající praxe
Authors
Edition
XIV. ročník konference studentů doktorského studijního programu speciální pedagogika - Školní a sociální inkluze osob se zdravotním postižením 2020, 2020
Other information
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50302 Education, special
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Dvojí výjimečnost; Nadání; Specifické poruchy učení
Keywords in English
Twice exceptionality; Giftedness; Specific learning disabilities
Změněno: 16/1/2022 09:54, PhDr. Mgr. Petra Dvořáčková
V originále
Disertační práce se zabývá problematikou vzdělávání žáků s dvojí výjimečností na základních školách. Výzkumné šetření bude pozůstávat ze dvou částí. První část si klade za cíl prostřednictvím případových studií zanalyzovat edukační proces žáků s dvojí výjimečností. Druhá část si klade za cíl prostřednictvím kvalitativního šetření zjistit charakter žáků s dvojí výjimečností, zhodnotit informovanost pedagogů o problematice dvojí výjimečnosti a zmapovat používání podpůrných opatření v jejich vzdělávání. Na základě výzkumných zjištění a odborné literatury bude vypracován rámec metodických doporučení pro práci s nadanými žáky a žáky s dvojí výjimečností, který bude určen přímo učitelům ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Předkládaný konferenční příspěvek uvádí teoretická východiska a design výzkumu disertační práce společně s uvedením předpokládaných výstupů.
In Czech
Disertační práce se zabývá problematikou vzdělávání žáků s dvojí výjimečností na základních školách. Výzkumné šetření bude pozůstávat ze dvou částí. První část si klade za cíl prostřednictvím případových studií zanalyzovat edukační proces žáků s dvojí výjimečností. Druhá část si klade za cíl prostřednictvím kvalitativního šetření zjistit charakter žáků s dvojí výjimečností, zhodnotit informovanost pedagogů o problematice dvojí výjimečnosti a zmapovat používání podpůrných opatření v jejich vzdělávání. Na základě výzkumných zjištění a odborné literatury bude vypracován rámec metodických doporučení pro práci s nadanými žáky a žáky s dvojí výjimečností, který bude určen přímo učitelům ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Předkládaný konferenční příspěvek uvádí teoretická východiska a design výzkumu disertační práce společně s uvedením předpokládaných výstupů.
In English
The dissertation thesis deals with the issue of education of twice-exceptional students in primary school. The research survey will consist of two parts. The first part aims to analyze the educational process of twice-exceptional students through case studies. The second part aims to clarify types of twice-exceptional pupils, to evaluate the awareness of teachers about the issue of double exceptionality and to map the use of support measures in their education through quantitative survey. On the basis of research findings and literatury study, a framework of methodological recommendations for work with gifted pupils and pupils with twice exceptionality will be developer. This framework will be addressed directly to teachers in mainstream schools. The presented conference paper presents the theoretical basis and design of the research of the dissertation thesis together with the presentation of the expected outcomes.
Links
MUNI/B/1299/2019, interní kód MU |
|