UGWITZ, Pavel, Vojtěch JUŘÍK, Lukáš HERMAN, Zdeněk STACHOŇ, Petr KUBÍČEK and Čeněk ŠAŠINKA. Prostorová analýza navigace ve virtuálním geografickém prostředí (VGE) (Spatial analysis of navigation in virtual geographic environments (VGE)). In 23, kartografická konference Kutná Hora. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Prostorová analýza navigace ve virtuálním geografickém prostředí (VGE)
Name in Czech Prostorová analýza navigace ve virtuálním geografickém prostředí (VGE)
Name (in English) Spatial analysis of navigation in virtual geographic environments (VGE)
Authors UGWITZ, Pavel, Vojtěch JUŘÍK, Lukáš HERMAN, Zdeněk STACHOŇ, Petr KUBÍČEK and Čeněk ŠAŠINKA.
Edition 23, kartografická konference Kutná Hora, 2019.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50101 Psychology
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Science
Keywords (in Czech) virtuální realita; prostorová navigace; virtuální prostředí
Keywords in English virtual reality; spatial navigation; virtual environments
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Pavel Ugwitz, Ph.D., učo 172577. Changed: 2/1/2021 20:29.
Abstract
Článek prezentuje originální virtuální geografické prostředí (VGE), které bylo navrženo za účelem sledování a vyhodnocování lidského chování a výkonu v úlohách zaměřených na navigaci virtuálním prostorem. Abychom tento záměr realizovali, využili jsme možností virtuální reality (VR), včetne grafického enginu Unity, a VR brýlí. Cíleně jsme vytvořili VGE členitého, přírodního prostoru, abychom nadále byli schopni demonstrovat výzkumný potenciál našeho řešení napříč spektrem zastřešujících teorií i možných aplikací. Předkládaný výzkum výrazně čerpá z interdisciplinárního přístupu, kdy jsou využity kombinace znalostí z oborů psychologie, kartografie, a informační vědy. Toto propojení mj. demonstruje, že výzkum takto širokého záběru je možný, protože propozice experimentálních designů a kontrola intervenujících proměnných je v programovém řešení VR aplikace natolik robustní, že validita navrhovaných experimentů zůstane zachována. Byly diskutovány přístupy zpracování a vizualizace behaviorálních dat. Vzhledem ke specifičnosti předkládaného prostředí a jeho technickým parametrům byl navrženo vlastní řešení. VGE bylo rozšířeno o funkcionalitu sběru dat uživatelského chování - tak, aby byl postaven základ, z něhož lze vycházet k závěrům, týkajících se kognitivních procesů ve VR. Záběr užitého řešení pro sběr dat je představen, popsán, a diskutován v kontextu přístupů měření chování.
Links
GC19-09265J, research and development projectName: Vliv sociokulturních faktorů a písma na percepci a kognici komplexních zrakových podnětů (Acronym: ISOVIS)
Investor: Czech Science Foundation
PrintDisplayed: 21/7/2024 18:18