k 2019

Prostorová analýza navigace ve virtuálním geografickém prostředí (VGE)

UGWITZ, Pavel, Vojtěch JUŘÍK, Lukáš HERMAN, Zdeněk STACHOŇ, Petr KUBÍČEK et. al.

Basic information

Original name

Prostorová analýza navigace ve virtuálním geografickém prostředí (VGE)

Name in Czech

Prostorová analýza navigace ve virtuálním geografickém prostředí (VGE)

Name (in English)

Spatial analysis of navigation in virtual geographic environments (VGE)

Edition

23, kartografická konference Kutná Hora, 2019

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50101 Psychology

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Science

Keywords (in Czech)

virtuální realita; prostorová navigace; virtuální prostředí

Keywords in English

virtual reality; spatial navigation; virtual environments
Změněno: 2/1/2021 20:29, Mgr. et Mgr. Pavel Ugwitz, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek prezentuje originální virtuální geografické prostředí (VGE), které bylo navrženo za účelem sledování a vyhodnocování lidského chování a výkonu v úlohách zaměřených na navigaci virtuálním prostorem. Abychom tento záměr realizovali, využili jsme možností virtuální reality (VR), včetne grafického enginu Unity, a VR brýlí. Cíleně jsme vytvořili VGE členitého, přírodního prostoru, abychom nadále byli schopni demonstrovat výzkumný potenciál našeho řešení napříč spektrem zastřešujících teorií i možných aplikací. Předkládaný výzkum výrazně čerpá z interdisciplinárního přístupu, kdy jsou využity kombinace znalostí z oborů psychologie, kartografie, a informační vědy. Toto propojení mj. demonstruje, že výzkum takto širokého záběru je možný, protože propozice experimentálních designů a kontrola intervenujících proměnných je v programovém řešení VR aplikace natolik robustní, že validita navrhovaných experimentů zůstane zachována. Byly diskutovány přístupy zpracování a vizualizace behaviorálních dat. Vzhledem ke specifičnosti předkládaného prostředí a jeho technickým parametrům byl navrženo vlastní řešení. VGE bylo rozšířeno o funkcionalitu sběru dat uživatelského chování - tak, aby byl postaven základ, z něhož lze vycházet k závěrům, týkajících se kognitivních procesů ve VR. Záběr užitého řešení pro sběr dat je představen, popsán, a diskutován v kontextu přístupů měření chování.

Links

GC19-09265J, research and development project
Name: Vliv sociokulturních faktorů a písma na percepci a kognici komplexních zrakových podnětů (Acronym: ISOVIS)
Investor: Czech Science Foundation