KURFÜRSTOVÁ, Petra, Iveta ŠAFRATOVÁ a Linda DOLEŽÍ. Acquisition of polarity items in Czech children: An experimental study. Crossroads: A Journal of English Studies. 2020, roč. 2020, č. 30, s. 39-56. ISSN 2300-6250. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.15290/CR.2020.30.3.03.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Acquisition of polarity items in Czech children: An experimental study
Autoři KURFÜRSTOVÁ, Petra (203 Česká republika), Iveta ŠAFRATOVÁ (203 Česká republika) a Linda DOLEŽÍ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Crossroads: A Journal of English Studies, 2020, 2300-6250.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60203 Linguistics
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/20:00117538
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Doi http://dx.doi.org/10.15290/CR.2020.30.3.03
Klíčová slova anglicky language acquisition; polarity items; Czech
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 28. 4. 2021 15:14.
Anotace
We deal with the acquisition of polarity items "i" and "ani" in utterances of Czech children. These items frequently function as conjunctions and particles in Czech language. we treat them as focus/scalar particles. These particles are specific for their sensitivity to probability. The aim was to find out whether children at primary school (junior school age) have already acquired these items and whether they are able to connect them correctly with alternatives on the scale of probability. The research was conducted with children from the second and the fourth grade at primary school.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 06:12