Detailed Information on Publication Record
2020
Connection – Contact – Community (permanent on-line in Education of Art)
STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana, Tereza MIKULOVÁ, Petra VICHROVÁ, Lucie HÁJKOVÁ, Lorrie BLAIRE et. al.Basic information
Original name
Connection – Contact – Community (permanent on-line in Education of Art)
Name in Czech
Spojení - kontakt - komunita (permanentně on-line ve výchově uměním)
Authors
STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Tereza MIKULOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petra VICHROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lucie HÁJKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lorrie BLAIRE (124 Canada), Alena DRURY SOJKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Hay KENNETH (826 United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland), Amélie LEMIEUX (124 Canada), Katherin PARAYRE (124 Canada), Anita SINNER (124 Canada), Jan SLAVÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Ernst WAGNER (276 Germany)
Edition
první. Praha, 239 pp. 2020
Publisher
Vydavatelství MU, nakladatelství Dokořán
Other information
Language
English
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
60500 6.5 Other Humanities and the Arts
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/20:00117582
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-9661-5
Keywords (in Czech)
Komunita; kontakt; nové technologie; výchova; umění
Keywords in English
Community; contact; new technologies; education; art
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 25/10/2021 08:46, Dana Nesnídalová
V originále
The aim of the monograph is to publish contributions on key issues related to the current climate of the information society, contemporary art and education through contemporary art. Authors of these articles are renowned experts in the field of art education theory (intercontinental international discourse) from Europe, USA, Canada. The contributions reflect the authentic attitudes of art theoreticians from different countries to writing about the basic and common issues of international discourse on this topic. The contact areas created in this way draw attention to other possible ways of solving the problems of developing the theory and practice of artistic education in international contexts.
In Czech
Cílem monografie publikovat příspěvky o klíčových otázkách souvisejících se současným klimatem informační společnosti, současným uměním a vzděláváním skrze současné umění. Autory těchto článků jsou renomovaní odborníci v oblasti teorie uměleckého vzdělávání (mezikontinentální mezinárodní diskurs) z Evropy, USA, Kanady. Jednotlivé příspěvky odrážejí autentické přístupy teoretiků uměleckého vzdělávání z různých zemí k psaní o základních a společných otázkách mezinárodního diskurzu na toto téma. Takto vytvořené kontaktní oblasti mezi různými texty upozorňují na další možné způsoby řešení problematiky rozvoje teorie a praxe uměleckého vzdělávání v mezinárodních kontextech.
Links
MUNI/A/1190/2019, interní kód MU |
|