V 2020

Komunikační kanály, klíčoví aktéři a obsahy komunikace v Telči

VACKOVÁ, Barbora, Lenka WASCHKOVÁ CÍSAŘOVÁ, Rudolf BURGR and Terezie LOKŠOVÁ

Basic information

Original name

Komunikační kanály, klíčoví aktéři a obsahy komunikace v Telči

Name (in English)

Communication channels, key actors and contents of communication in Telč

Authors

VACKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka WASCHKOVÁ CÍSAŘOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Rudolf BURGR (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Terezie LOKŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, 38 pp. 2020

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Výzkumná zpráva

Field of Study

50802 Media and socio-cultural communication

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14230/20:00114892

Organization unit

Faculty of Social Studies

Keywords (in Czech)

Lokalita; lokální komunikace; Telč; turismus

Keywords in English

locality; local communication; Telč; turism

Tags

Změněno: 8/4/2021 16:10, Mgr. Blanka Farkašová

Abstract

V originále

V rámci studia lokální komunikace se zaměřujeme jak na budování obrazu města sdíleného směrem ven (k návštěvníkům, potenciálním návštěvníkům, investorům apod.), ale také dovnitř (k místním institucím a obyvatelům). Naším cílem bylo analyzovat co největšího množství dostupných lokálních komunikačních nástrojů a jejich producentů, abychom identifikovali klíčové kanály, aktéry a obsahy komunikace. Zajímaly nás všechny typy komunikace i sdělení – tedy od místních médií přes online komunikační nástroje až po mezilidskou komunikaci a statické nosiče sdělení (například vývěsní prostory a nástěnky, uliční značení, navigace apod.). Hledali jsme odpovědi na otázky: Kdo jsou klíčoví komunikační aktéři v lokalitě? Jaké jsou klíčové komunikační kanály v lokalitě? Jak komunikuje Telč? Jak lidé komunikují o Telči? Jak lidé komunikují s Telčí? Jaký obraz vytváří komunikační produkty o Telči? Jaký je rozdíl mezi obrazem nabízeným návštěvníkům a obyvatelům města? Jaké město vidí turista? Jaké obyvatel? Jaké jsou zdroje této informace? Jaké rozdíly lze identifikovat v závislosti na proměňujícím se zdroji, kanále či publiku?

In English

As part of the study of local communication, we focus on building the image of the city shared outwards (to visitors, potential visitors, investors, etc.), but also inwards (to local institutions and residents). Our goal was to analyze as many available local communication tools and their producers as possible to identify key channels, actors and contents of communication. We were interested in all types of communication and messages - from local media through online communication tools to interpersonal communication and static message carriers (for example, signboards and notice boards, street signs, navigation, etc.). We were looking for answers to the questions: Who are the key communication actors in the locality? What are the key communication channels in the locality? How does Telč communicate? How do people communicate about Telč? How do people communicate with Telč? What image does communication products create about Telč? What is the difference between the image offered to visitors and the inhabitants of the city? What city does the tourist see? What kind of resident? What are the sources of this information? What differences can be identified depending on the changing source, channel or audience?

Links

TL02000409, research and development project
Name: Doma ve městě UNESCO: Hmotný a nehmotný veřejný prostor měst se zvláštní památkovou ochranou, pilotní projekt Telč (Acronym: Doma ve městě UNESCO)
Investor: Technology Agency of the Czech Republic