KOČAŘ, Tomáš. Analýza možných rizik pro práva cestujících souvisejících s chystanou novelou nařízení (ES) č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů (Analysis of possible risks for passengers' rights related to the upcoming amendment to Regulation (EC) No. 261/2004 laying down common rules for compensation and assistance to air passengers in the event of denied boarding, cancellation or significant de). Online. In Křepelka, F. et al. COFOLA 2018: část X. Brno: Masarykova univerzita, 2018, p. 7-45. ISBN 978-80-210-9147-4. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1721096, author = {Kočař, Tomáš}, address = {Brno}, booktitle = {COFOLA 2018: část X}, editor = {Křepelka, F. et al.}, keywords = {Air Transport; Regulation (EC) No. 261/2004; amendment; passenger rights; risks}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-9147-4}, pages = {7-45}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Analýza možných rizik pro práva cestujících souvisejících s chystanou novelou nařízení (ES) č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů}, year = {2018} }
TY - JOUR ID - 1721096 AU - Kočař, Tomáš PY - 2018 TI - Analýza možných rizik pro práva cestujících souvisejících s chystanou novelou nařízení (ES) č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021091474 KW - Air Transport KW - Regulation (EC) No. 261/2004 KW - amendment KW - passenger rights KW - risks N2 - Návrh nařízení č. 261/2004 přináší rizika pro práva cestujících v případech odepření nástupu na palubu, zrušení anebo významného zpoždění letu. „Kosmetická“ úprava definic pojmů „čas příletu“ a „čas odletu“ může vést až k vyloučení práva na náhradu škody, úprava podmínek působnosti k povinnosti cestujících dostavovat se k nástupu na palubu dříve než doposud. V případech odepření nástupu na palubu budou zčásti omezena práva na poskytnutí péče a právo na náhradu škody. K omezení práv cestujících dojde i při zrušení letu, kdy jednotlivá práva na poskytnutí péče cestujícím nemusí vůbec vzniknout a kdy dojde k částečnému omezení práva na náhradu škody. Největší omezení práv nastane v případech významného zpoždění letu, kde v důsledku zvýšení prahu zpoždění nemusí cestujícím vůbec vzniknout právo zajištění na ubytování a náhradu škody. V souvislosti s případy zrušení a významného zpoždění z důvodu mimořádných okolností dojde i k omezení práva na zajištění ubytování. Některé změny též naruší přehlednost dosavadní právní úpravy ER -
KOČAŘ, Tomáš. Analýza možných rizik pro práva cestujících souvisejících s chystanou novelou nařízení (ES) č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů (Analysis of possible risks for passengers' rights related to the upcoming amendment to Regulation (EC) No. 261/2004 laying down common rules for compensation and assistance to air passengers in the event of denied boarding, cancellation or significant de). Online. In Křepelka, F. et al. \textit{COFOLA 2018: část X}. Brno: Masarykova univerzita, 2018, p.~7-45. ISBN~978-80-210-9147-4.
|