Detailed Information on Publication Record
2020
Některá specifika výuky bulharštiny pro Čechy (s důrazem na grafiku a pravopis)
KREJČOVÁ, ElenaBasic information
Original name
Některá specifika výuky bulharštiny pro Čechy (s důrazem na grafiku a pravopis)
Name (in English)
Some specifics of teaching Bulgarian for Czechs (with emphasis on graphics and spelling)
Authors
KREJČOVÁ, Elena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Ostrava, Area Slavica 3 (Jazyk na hranici - hranice v jazyku), p. 63-69, 7 pp. Area Slavica 3, 2020
Publisher
Ostravská univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
60203 Linguistics
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14210/20:00117633
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-7599-180-5
Keywords (in Czech)
jazykové kontakty; mezijazyková interference; grafika; pravopis
Keywords in English
language contacts; interlingual interference; graphics; spelling
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 18/3/2021 12:41, Mgr. Igor Hlaváč
V originále
Text přibližuje problematiku vzájemných vlivů, mezijazykového transferu a interference v procesu výuky příbuzného (slovanského) jazyka. Tyto jazykové procesy jsou sledovány na materiálu jak v počáteční fázi studia jazyka, tak i v těch pokročilejších. Text se zaměřuje na mezijazykové vlivy mezi češtinou a bulharštinou s hlediska bilingvismu a lingvodidaktiky. Text se zaměřuje hlavně na chyby v oblasti grafiky a pravopisu.
In English
The text discusses the issues of mutual influences, inter-language transfer and interference in the process of teaching a related (Slavic) language. These language processes are observed on the material both in the initial phase of language learning and in the more advanced ones. The text focuses on the inter-lingual influences between Czech and Bulgarian in terms of bilingualism and linguicidactics. The text focuses mainly on errors in graphics and spelling.