k 2020

Home alone – creative results of quarantining

NOVOTNÁ, Pavla, Hana STADLEROVÁ and Jitka NOVOTNÁ

Basic information

Original name

Home alone – creative results of quarantining

Name in Czech

Sama doma – tvůrčí výstupy z karantény

Authors

NOVOTNÁ, Pavla, Hana STADLEROVÁ and Jitka NOVOTNÁ

Edition

Czech INSEA Conference - Art Education in the Time of Coronavirus, 2020

Other information

Language

English

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

60500 6.5 Other Humanities and the Arts

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

umění; výtvarná výchova; kreativita; mateřská škola; učitel

Keywords in English

art; art education; creativity; kindergartner; teacher

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 4/5/2021 14:37, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

The paper presents current creative outputs of students of the Faculty of Education at Masaryk University in Brno – future kindergarten teachers, that were created during the lockdown due to the coronavirus epidemic. The initially contact taught practical art seminars of the spring semester turned into a systematic individual work on a personal project, whose aim was to be strongly connected with the personalities, interests and hobbies of the students. Consultations, inspiration, mutual interactions and the presentation of the process of creation and the resulting works all have moved to virtual space. Despite the feelings of insecurity and fear, the sudden and unexpected situation allowed many to slow down and avoid distractions, stay at home, immerse themselves more, and begin to fully create.

In Czech

Příspěvek představuje aktuální tvůrčí výstupy studentek Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně, konkrétně budoucích učitelek mateřských škol, které vznikly v době koronavirové epidemie. Počáteční kontaktní výuka v rámci praktických výtvarných seminářů jarního semestru 2020 se proměnila v systematickou práci na individuálním projektu, který měl být silně propojen s osobností, zájmy a zálibami studentek. Konzultace, inspirace, vzájemné interakce a představení procesu tvorby i výsledných děl se přesunulo do virtuálního prostoru. Navzdory pocitům nejistoty a strachu umožnila nenadálá situace mnohým přestat spěchat a rozptylovat se, zůstat doma, ponořit se více do sebe a také začít plnohodnotně tvořit.

Links

MUNI/A/1190/2019, interní kód MU
Name: Provoz umění a výtvarná výchova
Investor: Masaryk University, Category A