V originále
The paper presents current creative outputs of students of the Faculty of Education at Masaryk University in Brno – future kindergarten teachers, that were created during the lockdown due to the coronavirus epidemic. The initially contact taught practical art seminars of the spring semester turned into a systematic individual work on a personal project, whose aim was to be strongly connected with the personalities, interests and hobbies of the students. Consultations, inspiration, mutual interactions and the presentation of the process of creation and the resulting works all have moved to virtual space. Despite the feelings of insecurity and fear, the sudden and unexpected situation allowed many to slow down and avoid distractions, stay at home, immerse themselves more, and begin to fully create.
In Czech
Příspěvek představuje aktuální tvůrčí výstupy studentek Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně, konkrétně budoucích učitelek mateřských škol, které vznikly v době koronavirové epidemie. Počáteční kontaktní výuka v rámci praktických výtvarných seminářů jarního semestru 2020 se proměnila v systematickou práci na individuálním projektu, který měl být silně propojen s osobností, zájmy a zálibami studentek. Konzultace, inspirace, vzájemné interakce a představení procesu tvorby i výsledných děl se přesunulo do virtuálního prostoru. Navzdory pocitům nejistoty a strachu umožnila nenadálá situace mnohým přestat spěchat a rozptylovat se, zůstat doma, ponořit se více do sebe a také začít plnohodnotně tvořit.