W 2020

Seminář pro učitele angličtiny pracující s neslyšícími a nedoslýchavými studenty

TÓTHOVÁ, Lenka, Jitka SEDLÁČKOVÁ and Eva BARNOVÁ

Basic information

Original name

Seminář pro učitele angličtiny pracující s neslyšícími a nedoslýchavými studenty

Name in Czech

Seminář pro učitele angličtiny pracující s neslyšícími a nedoslýchavými studenty

Name (in English)

Seminar for English teachers working with Deaf, deaf and hard of hearing students

Authors

TÓTHOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jitka SEDLÁČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Eva BARNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

2020

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14750/20:00117740

Organization unit

Support Centre for Students with Special Needs

Keywords (in Czech)

sluchové postižení; učitelé angličtiny; studenti angličtiny jako cizího jazyka; motivace; e-learning;

Keywords in English

Deaf; hard of hearing; English teachers; EFl learners; motivation; e-learning
Změněno: 15/2/2021 10:42, Mgr. et Mgr. Lenka Tóthová, Ph.D.

Abstract

V originále

Tento seminář pořádaný v rámci projektu LangSkills (2017-1-CZ01-KA203-035609) je určen především učitelům a zájemcům o vzdělávání osob se sluchovým postižením. Na semináři budou představeny výstupy projektu a zapojeny praktické ukázky možnosti využití jednotlivých materiálů. Důležitou součástí semináře je diskuze nad problematikou jazykového vzdělávání neslyšících a nedoslýchavých studentů v rámci společné debaty.

In English

This seminar, organized as part of the LangSkills project (2017-1-CZ01-KA203-035609) is intended primarily for teachers of students with hearing loss and all audience interested in this area. The project outputs will be presented at the seminar and practical demonstrations of the use of individual materials will be made. A joint discussion on the language education of Deaf, deaf and hard of hearing students is an important part of the seminar.