PICKA, Karel, Martin DOSEDLA a Ľubica STUCHLÍKOVÁ. Robotic didactic aid Ozobot in Czech schools. Online. In ICETA 2020 18th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications. 2020, [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Robotic didactic aid Ozobot in Czech schools
Název česky Robotická didaktická pomůcka Ozobot v českých školách
Autoři PICKA, Karel, Martin DOSEDLA a Ľubica STUCHLÍKOVÁ
Vydání ICETA 2020 18th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, 2020.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky robotika, didaktika, programování
Klíčová slova anglicky robotics, didactics, programming
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 22. 3. 2021 17:30.
Anotace
This paper deals with a qualitative study on the implementation of the robotic teaching aid Ozobot in Czech schools. The authors focus their attention on the reasons for choosing this tool, the ways of use, the problems that teachers have to solve and the benefits that Ozobot brings to students in the educational process. The research involved nine teachers with different lengths of practice and teachers of different subjects. Data were collected through interviews and subsequent transcriptional analysis. According to all respondents in this study, students with the use of Ozobots are enthusiastic and highly motivated. Pupils learn essential skills and knowledge either in algorithmization, programming and working with robots or in other science subjects. The implementation of Ozobots in the educational process combines effective teaching with the enthusiasm and motivation of students, which is an ideal state in any educational endeavour.
Anotace česky
Tento příspěvek se zabývá kvalitativní studií o implementace robotické učební pomůcky Ozobot v českých školách. Autoři zaměřují svou pozornost na důvody výběr tohoto nástroje, způsoby použití, problémy, které učitelé musí vyřešit a výhody, které přináší Ozobot studentům ve vzdělávacím procesu. Výzkum zahrnoval devět učitelů s různou délkou praxe a různých předmětů. Údaje byly shromažďovány prostřednictvím rozhovorů a následná transkripční analýza. Respondenti v této studii, studenti s použitím Ozobotů jsou nadšení a vysoce motivovaní. Žáci se učí podstatné dovednosti a znalosti jak v algoritmizaci, programování tak i práci s roboty v rámci různých školních předmětů. Implementace Ozobotů do výuky kombinuje efektivní výuku s nadšením a motivací studentů, což je v každém případě ideální stav vzdělávacího úsilí.
Návaznosti
MUNI/A/1028/2019, interní kód MUNázev: Trendy a aspekty technického a přírodovědného vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Trendy a aspekty technického a přírodovědného vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 11:53