PICKA, Karel, Martin DOSEDLA and Ľubica STUCHLÍKOVÁ. Robotic didactic aid Ozobot in Czech schools. Online. In František Jakab. ICETA 2020 18th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications. Danvers: IEEE, 2020, p. 525-533. ISBN 978-0-7381-2366-0. Available from: https://dx.doi.org/10.1109/ICETA51985.2020.9379259.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Robotic didactic aid Ozobot in Czech schools
Name in Czech Robotická didaktická pomůcka Ozobot v českých školách
Authors PICKA, Karel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Martin DOSEDLA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Ľubica STUCHLÍKOVÁ (703 Slovakia).
Edition Danvers, ICETA 2020 18th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, p. 525-533, 9 pp. 2020.
Publisher IEEE
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher United States of America
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
RIV identification code RIV/00216224:14410/20:00117794
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-0-7381-2366-0
Doi http://dx.doi.org/10.1109/ICETA51985.2020.9379259
Keywords (in Czech) robotika; didaktika; programování; vzdělávání
Keywords in English robotics; didactics; programming; education
Tags algoritmizace, Ozobot, robotika
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 15/4/2021 13:26.
Abstract
This paper deals with a qualitative study on the implementation of the robotic teaching aid Ozobot in Czech schools. The authors focus their attention on the reasons for choosing this tool, the ways of use, the problems that teachers have to solve and the benefits that Ozobot brings to students in the educational process. The research involved nine teachers with different lengths of practice and teachers of different subjects. Data were collected through interviews and subsequent transcriptional analysis. According to all respondents in this study, students with the use of Ozobots are enthusiastic and highly motivated. Pupils learn essential skills and knowledge either in algorithmization, programming and working with robots or in other science subjects. The implementation of Ozobots in the educational process combines effective teaching with the enthusiasm and motivation of students, which is an ideal state in any educational endeavour.
Abstract (in Czech)
Tento příspěvek se zabývá kvalitativní studií o implementace robotické učební pomůcky Ozobot v českých školách. Autoři zaměřují svou pozornost na důvody výběr tohoto nástroje, způsoby použití, problémy, které učitelé musí vyřešit a výhody, které přináší Ozobot studentům ve vzdělávacím procesu. Výzkum zahrnoval devět učitelů s různou délkou praxe a různých předmětů. Údaje byly shromažďovány prostřednictvím rozhovorů a následná transkripční analýza. Respondenti v této studii, studenti s použitím Ozobotů jsou nadšení a vysoce motivovaní. Žáci se učí podstatné dovednosti a znalosti jak v algoritmizaci, programování tak i práci s roboty v rámci různých školních předmětů. Implementace Ozobotů do výuky kombinuje efektivní výuku s nadšením a motivací studentů, což je v každém případě ideální stav vzdělávacího úsilí.
Links
MUNI/A/1028/2019, interní kód MUName: Trendy a aspekty technického a přírodovědného vzdělávání
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 22/7/2024 16:44