JAGOŠOVÁ, Lucie. Emotions in museum education : Potential for the development of a relationship to cultural and historical heritage. Museologica Brunensia. 2020, roč. 9, č. 2, s. 10-16. ISSN 1805-4722. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/MuB2020-2-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Emotions in museum education : Potential for the development of a relationship to cultural and historical heritage
Název česky Emoce v muzejní edukaci : Potenciál pro rozvoj vztahu ke kulturně-historickému dědictví
Autoři JAGOŠOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Museologica Brunensia, 2020, 1805-4722.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60500 6.5 Other Humanities and the Arts
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL Web časopisu
Kód RIV RIV/00216224:14210/20:00117801
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/MuB2020-2-2
Klíčová slova česky emoce; muzejní edukace; muzejní psychologie; kulturně-historické dědictví; kulturní edukace
Klíčová slova anglicky emotions; museum education; museum psychology; cultural and historical heritage; cultural education
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 12. 5. 2021 14:28.
Anotace
The educational potential of institutions which mediate cultural and historical heritage to their visitors is mostly being associated with transmission of knowledge and with education. It is so despite the fact that museums and other cultural and memory institutions are aware of the important role of psychological specifics of museum (culture, heritage protection) education and of the key role of emotions in the development of a relationship of visitors to cultural and historical heritage and in the effectiveness of education. The article pays attention to psychological aspects of education related both to the museum environment and to the visitors and their cultural competences, the role of experience, attention and regeneration of mental strength in cultural environment. It aims to emphasize the significance of additional benefits of visiting a cultural (museum) institution, such as relaxation and contemplation.
Anotace česky
Edukační potenciál institucí, které návštěvníkům zprostředkovávají kulturně-historické dědictví, bývá nejčastěji spojován s transmisí znalostí a pojmem vzdělávání, případně výchova. Je tomu tak i přesto, že si muzea a další kulturní a paměťové instituce uvědomují, jak významnou roli hrají v procesu učení také psychologická specifika muzejní (kulturní, památkové) edukace a jak klíčové při budování vztahu návštěvníka ke kulturně-historickému dědictví i efektivitě učení jsou právě emoce. Článek věnuje pozornost psychologickým aspektům edukace vázaným jak na prostředí muzea, tak na osobnost návštěvníka a jeho kulturní kompetence, význam prožitku, pozornosti a obnovy duševních sil v kulturním prostředí. Směřuje ke zdůraznění významu dalších přínosů z návštěvy kulturní (muzejní) instituce pro návštěvníka, jako je relaxace a kontemplace.
Návaznosti
MUNI/A/0839/2019, interní kód MUNázev: Archeologické terénní prospekce, exkavace, dokumentace a muzejní prezentace IX
Investor: Masarykova univerzita, Archeologické terénní prospekce, exkavace, dokumentace a muzejní prezentace IX, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 01:55